Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod och skidåkning?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-20 16:52

Vintern börjar närma sig, och med det även skid- och snowboardåkning. Till i år så har jag blivit sugen på att köpa burtons nya hjälm med inbyggda hörlurar, för att på så sätt kunna lyssna på musik samtidigt som jag åker. Men nu böjar jag bli lite fundersam på hurvida Ipoden klarar av detta?

Tror ni att man kan använda Ipoden när man är ute och åker skidor? Jag har just nu ett Ipouch-fodral. Kommer den bli för kall om jag har den i en innerficka i jackan + ipouch?
Vet någon om Ipoden är ståttålig nog att klara av eventuella fall? Borde jag skaffa något annat tillbehör/fodral för att skydda den bättre?

Jag har en Ipod Video om det gör någon skillnad

Tack på förhand

• Oregistrerad
  • 2005-11-20 16:56

Det lär ju bli repor, men den går antagligen inte sönder

Bara du inte åker in i några träd så är det nog ingen fara Om du har den intill kroppen så blir det ju aldrig så kallt ändå. Vet inte vad ipouch är för något men bara det skyddar iPoden mot repor så. Annars är iPodarna väldigt slagtåliga och klarar av hårda fall (vilket det inte räknas som inuti i en jacka, på snö). Hörlurarna kan nog få sig en törn pga väta dock. Dessutom har jag hört att orginallurarnas sladdar blir besvärliga vid låga temperaturer.

• Medlem
  • 2005-11-20 17:16
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Bara du inte åker in i några träd så är det nog ingen fara Om du har den intill kroppen så blir det ju aldrig så kallt ändå. Vet inte vad ipouch är för något men bara det skyddar iPoden mot repor så. Annars är iPodarna väldigt slagtåliga och klarar av hårda fall (vilket det inte räknas som inuti i en jacka, på snö). Hörlurarna kan nog få sig en törn pga väta dock. Dessutom har jag hört att orginallurarnas sladdar blir besvärliga vid låga temperaturer.

Ok, det verkar ju ganska säkert. Hörlurar behöver jag inga eftersom de isf är inbyggda i hjälmen, så det ska inte vara ngt problem

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Ipouch är ett mjukt fodral som sälj på istuff.se

http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=75_76_77&products_id=47

Finns till alla iPods förutom shuffle.

jag har tappat min ipod shuffle i snön och inget hände.

Ursprungligen av datorn:

jag har tappat min ipod shuffle i snön och inget hände.

Hur hård är snön? Rätt så mjukt fall ellerhur? Inte så stor risk att något går sönder om du inte låter shufflen ligga o frysa i snön kanske... :rolleyes:

Ursprungligen av daniels:

Hur hård är snön? Rätt så mjukt fall ellerhur? Inte så stor risk att något går sönder om du inte låter shufflen ligga o frysa i snön kanske... :rolleyes:

Den största faran med att tappa sin ipod i snö är nog inte hårdheten utan fuktan...

Ursprungligen av daniels:

pudder snö så det var rätt mjukt och jag tog upp den direkt....

För att vara något mer säker en sån här kanske? http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=2_5_52&products_id=195
Iofs till den gamla modellen (g4 som är ngt tjockare) men lägg in en ihopvikt solglasögonduk el. nåt så går det nog fint(kanske skyddar mot stötar också?).

Koncentrera dig på åkandet och upplevelsen istället...

Ursprungligen av The Plague:

upplevelsen? då hoppas jag verkligen att du menar musiken

• Medlem
  • 2005-11-21 19:50
Ursprungligen av The Plague:

Tycker snarare att musik förstärker upplevelsen .. Och jag har fått tillräckligt med skidåkningen genom åren för att den första glädjeupplevelsen ska upphöra

för övrigt så har jag köpt zCover ice, tänkte att det kanske skyddar bättre

1
Bevaka tråden