Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkligt med volymen, sökt men inte hittat.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj! Jag har en Ipod mini 4gb. Har försökt med eupod, gopod osv.. När jag ökar volymen med eupod så blir inte volymen högre än max i vanliga fall utan när jag ökar volymen i podden så är maxvolym längre ner på "stapeln" istället. Och gopod fungerar inte alls..

Kan det vara att dessa arbetar emot varandra? Vad rekommenderar ni? Formatering? För ljudet är för lågt i mina hörlurar när jag cyklar nere vid motorvägen varje morgon.

Tacksam för svar!

//Jon

Ursprungligen av Kobrakaii:

För ljudet är för lågt i mina hörlurar när jag cyklar nere vid motorvägen varje morgon.

På en cykel + Med Hörlurar + Vid Motorväg = ? It doesn´t sound so good

Ursprungligen av Gone_Away:

På en cykel + Med Hörlurar + Vid Motorväg = ? It doesn´t sound so good

Cyklar på cykelvägen bredvid motorvägen här inne i stan i Göteborg

Ursprungligen av Kobrakaii:

Cyklar på cykelvägen bredvid motorvägen här inne i stan i Göteborg

Okej, det lät bättre

Jag skulle nog förslå andra hörlurar som inte är open-air. Så kan du skona din hörsel och ändå höra musiken väl och dessutom slippa ljudet runt omkring dig.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 21:43

Gå in i Itunes > välj de låtar du vill höja volymen på > högerklicka > Visa info > Altenativ fliken > volymjustering

Höjer man till +100% så blir det skithögt i ipoden...

håller dock med tidigare inlägg att du ska köpa ett par andra högtalare (tex koss) Sånna som man trycker in i öronen för då slipper du ha det så högt

Ursprungligen av seven:

Gå in i Itunes > välj de låtar du vill höja volymen på > högerklicka > Visa info > Altenativ fliken > volymjustering

Höjer man till +100% så blir det skithögt i ipoden...

håller dock med tidigare inlägg att du ska köpa ett par andra högtalare (tex koss) Sånna som man trycker in i öronen för då slipper du ha det så högt

Köpe ett par Shure-lurar! Suverän passform(det medföljer 8 olika ploppar och kuddar för attt alla ska bli nöjda) och bra ljud. Jag har ett par e3c = ganska dyra, men mycket bra ljud. Jag har har dem när jag cyklar bredvid en hårt trafikerad väg i Malmö. Fungerar hur bra som helst!

Ursprungligen av molekylmartin:

Köpe ett par Shure-lurar! Suverän passform(det medföljer 8 olika ploppar och kuddar för attt alla ska bli nöjda) och bra ljud. Jag har ett par e3c = ganska dyra, men mycket bra ljud. Jag har har dem när jag cyklar bredvid en hårt trafikerad väg i Malmö. Fungerar hur bra som helst!

Tack för alla svar! Har dock inte fått svar på varför maxvolym i podden är innan volymstapeln är på topp. Nästan på hälften så slutar det höjas.. Det blir alltid så när jag använt eupod. Det blir inte högre än i vanliga fall bara det att maxvolym nås tidigare. Och med goPOD händer där inget alls..

  • Medlem
  • 2005-11-27 14:29

Höj volymen i iTunes till 100% och glöm sedan inte att ändra i din ipod.
Ljudkontroll sak vara "av" och inte "på".

Ursprungligen av AoS:

Höj volymen i iTunes till 100% och glöm sedan inte att ändra i din ipod.
Ljudkontroll sak vara "av" och inte "på".

Det har jag gjort också, är nyfiken på varför goPOD inte fungerar.. Men men, kan inte få allt här i världen

Ett billigare alternativ är att köpa ett par KOSS-snäckor på Teknikmagasinet för 179spänn...Du kommer absolut inte höra något från omgivningen

1
Bevaka tråden