Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur ser listorna ut i ipoden?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej hej!!

Jag undrar en sak om ipod 30 & 60 gig, hur ser listorna ut i dom? Jag har ca 300 album som jag ska lägga in i min ipod (har ej köpt en än) men hur bläddrar man i dom? är den en lista som innehåller alla 300 albumen? eller kan man söka?

Någon som har lust att förklara? Skulle vara tacksom om någon kunde lägga upp screenshots också

tack på förhand
// Pelle

Först och främst så kan du ju göra egna spellistor.

Sen så kan du välja att gå in på t.ex artist och då bläddrar du mellan alla artister som du har lagt in, eller samma sak med album.
Du kan oxå gå in på Songs och då kommer en lista med alla dina lååtar i bokstavsordning..

okok tack så mycket

Har haft min iPod Video 60GB. Har lyckats klämma in drygt 200 Album, 30 bilder, handfull långfilmer samt några musikvideos. Fyllt den till 25%

Jag håller på att lära mig. Det här är min första iPod.
När man valt Musik så kan man "scrolla" genom sin musik på olika sätt.
Man kan välja att "scrolla" genom att välja Album, Artist, Spår, Genrer eller Kompositör.
Efter att ha valt en av ovan så listas dom i alfabetisk ordning.
Så om du lägger in 300 album så kommer listan under Album att innehålla Titeln på alla dina 300 album, i alfabetisk ordning. Men konstigt nog så går det snabbt att hitta den man vill ha.
Men du kan tänka dig hur alternativet Spår ser ut!! En lista med ALLA dina låtar, typ 300*10
:eek:
Där går jag inte in, det blir för mycket att scrolla igenom.

Ingen sökfunktion (vad jag vet om iallafall)!

nej, det finns bara sökfunktion i iTunes..

det finns sökfunktion i min nya 80gb ipod

Går det att sortera album efter artist som i iTunes?
Jag tycker själv att det är det sätt som är smidigast att hitta i...

Då går du in på sektionen "Artist" först. Där ligger alla album i ordning under varje artist.

1
Bevaka tråden