Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

-Hjälp! Ipod nano, Råkat formatera rubbet!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som känner igen sig?
Har suttit o exprimenterat över min förmåga då det gäller linux på sin ipod och
undrar om någon har en lösning eller vägledning på mitt problem.

För att fatta en lång historia kort så har jag lyckats formatera min Nano till en stor Fat32 partition. Alltså de 2 partitioner som ska finnas har blivit en stor tom.

Jag kan boota min nano i HDD-mode men att köra apples "uppdater" funkar inte heller då den ej känns igen och datorn tror det e en vanlig flyttbar disk.
Känner mig just nu utelämnad o övergiven då min ipod inte längre vill vad jag vill

alla tipps är välkomna.

Besök Linux-ipod forumen för hjälp. Många har råkat åt för det här så du lär hitta hjälp där.

Ghosta från ipod kanske?

Har en fundering på att skapa en Ghost från en identisk ipod som fungerar och lägga över på min icke fungerande. Någon som varit inne på liknande spår, om det kan funka eller har bättre tipps?

Nä fråga inte här utan gå som sagt in på iPodLinux forum och fråga. Detta problem som du har är inget farligt alls och lätt att återställa bara man vet hur. Det är besvarat flera gånger där på forumet. Så skräm inte upp dig utan läs metodiskt igenom anvisningarna

I have the answer!!!

Ursprungligen av benzler:

Någon som känner igen sig?
Har suttit o exprimenterat över min förmåga då det gäller linux på sin ipod och
undrar om någon har en lösning eller vägledning på mitt problem.

För att fatta en lång historia kort så har jag lyckats formatera min Nano till en stor Fat32 partition. Alltså de 2 partitioner som ska finnas har blivit en stor tom.

Jag kan boota min nano i HDD-mode men att köra apples "uppdater" funkar inte heller då den ej känns igen och datorn tror det e en vanlig flyttbar disk.
Känner mig just nu utelämnad o övergiven då min ipod inte längre vill vad jag vill

alla tipps är välkomna.

Har du kvar installationsfilerna för linux?
Vad du gör är att du gör en genväg till ipodlinux-installer.exe och sen så högerklickar du på genvägen och väljer egenskaper. I "mål" rutan så skriver du "/r" utan " " förstås.

Det ska se ungefär ut såhär i "Mål" rutan i genvägens egenskaper:
"D:\Nerladdat\ipod\iPL Nano DansFloyd\ipodlinux-installer.exe" \r

Så det ska inte stå exakt så men den sista biten ska stå som jag skrev.
Mounta din Nano och sen så dubbelklickar du på genvägen du nyss gjorde.
Sen så väljer du bara next så kommer din iPod att vara precis som innan :D.

hare bra!

1
Bevaka tråden