Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud ut i decibel?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Kompisen:

jag andvänder inte hörlurar utan högtalare nu snckar vi 300watt med 12" bas element.
därför är det viktigt att kunna få hög volym ur spelaren och inte köra min förstärkare för hårt.

iPod U2 kommer att kunna leverera tillräckligt med kraft till din förstärkare. Inga problem alls.

Ursprungligen av weldion:

iPod U2 kommer att kunna leverera tillräckligt med kraft till din förstärkare. Inga problem alls.

tack tack tack erik jag uppskattar vekligen detta bra korta svar...

ett tips är hur som helst att ta bort volymspärren, enligt mig förbättrar detta ljud en hel del...

hur gör man det då?

Det bästa alternativet är dock att plocka ut ljudet via dess line out, istället för genom hörlursutgången. Det görs enklast med en PocketDock: https://www.sendstation.com/us/products/pocketdock/lineout-usb.html eller med det här kitet t.ex.: http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-183178.html

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-11-25 20:18

meningslösare diskussion får man leta efter .. vadå 80dB? .. det är watttal du söker .. hur många watt ipodens signal är har inte jag det blekaste, men det står väl i specarna ..

hur många decibel man sen får ut beror på många faktorer, en av dom hur stor impedans ett par hörlurar har exempelvis, eller i fallet stereoanläggning förförstärkarens känslighet ..

eftersom du inte kan något om ljudteknik så är mitt tips att helt enkelt testa hur resultatet blir för dig ..

och nej, man kan inte förstöra ett par högtalare genom att ha för låt insignal från ipoden .. låg insignal innebär bara att man får förstärka med på stereon för att kunna kompensera och man får högre förstärkarbrus av den anledningen .. men högtalarna pajar inte för det ..

Kompisen,
Nä, och stereon är ju till för att användas, min stereo har aldrig pajjat för att jag har kopplat in min iPod och dragit upp volymen, skulle din stereo pajja för att du lyssnade på iPoden, så skulle det vara något grovt fel...

Och snälla Kompisen, läs vad andra skriver innan du drar förhastade slutsatser och går till person/gruppangerpp.

  • Medlem
  • 2005-11-25 23:05

Jag tycker att vi ska kicka "kompisen" från denna sidan.. för om han ställer en fråga som sedan folk har svårt att svara på, eller inte riktigt förstår hur han menar så har han ingen anledning att börja förolämpa folk

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-25 23:17
Ursprungligen av Muppo:

Jag tycker att vi ska kicka "kompisen" från denna sidan.. för om han ställer en fråga som sedan folk har svårt att svara på, eller inte riktigt förstår hur han menar så har han ingen anledning att börja förolämpa folk

Oj, vilket otroligt stort problem kompisen är på denna sida! Han har skrivit i en tråd, som det inte har diskuterats i på flera månader! Världen går under! Vi måste verkligen kicka han nu, för att skydda våran lilla trygga värld här på iPod.se.

Snälla...

Ursprungligen av Muppo:

Jag tycker att vi ska kicka "kompisen" från denna sidan.. för om han ställer en fråga som sedan folk har svårt att svara på, eller inte riktigt förstår hur han menar så har han ingen anledning att börja förolämpa folk

Jaha och nu har något jävla miffo som du dragit dig in hit också. Fy fan vad jag blir sur på folk som inte har en blekaste aning om varför de går in på en tråd men ser att det är bråk och bara stöttar den med bäst namn NÄ fy fan jag bryr mig inte om jag blir kickad då skapar jag bara ett till Account och börjar förolämpa folk som inte fattar igen, så du ditt jävla Muppo kan dra och knulla din gamla eller nu varande konvux matte lärare. Du har väl inte ens mac, du vet väl inte ens vad Macintosh är för något du har nog aldrig ens sett en 25th Mac. Så bara lägg ner kom inte in i en tråd och ställ till saker.

MVH,
Viktor min Kompis

Hörrni, lägg ner.

Ja, "kompisen" drog för snabba slutsattser och hävde ur sig riktigt dumma saker. Förmodligen så läser han det om ett halvår, skäms, och inser hur dumt det var och gör aldrig om det igen.

Men... Det gör inte att det var okej att dra upp den här tråden, enbart för att spy galla över något som alla redan glömt bort. Väx upp. Alla.

Tråd stängd

Medlemmar som bryter mot våra riktlinjer blir avstängda från forumet.

Bevaka tråden