Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga angående 5G.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Ny användare här. Men till frågan.
Har sökt lite forumet och är inte riktigt nöjd med svaren..Eller så har jag bara varit lat.
Men går det inte alls att avända två olika datorer för sin Pod?

Jag har inte så mycket plats på bärbara här..Men tillräckligt mycket låtar ändå. Men vill även ha låtarna som finns på datorn hemma hos mina föräldrar?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-26 15:45

Det går att använda alla datorer med iTunes för att föra över musik till sin iPod.

Men åt andra hållet går det inte, inte till någon dator. Man kan säga att iPoden är en "Dropbox" i iTunes man lägger filmer, musik och bilder där, men kan inte hämta dem igen (bara radera).

Tack för svarret.
Men kommer inte mina gamla låtar försvinna om jag kopplar Poden till andra datorn?

Eller har Apple äntligen tagit bort det?

Ursprungligen av Ree_Tab:

Det går att använda alla datorer med iTunes för att föra över musik till sin iPod.

Men åt andra hållet går det inte, inte till någon dator. Man kan säga att iPoden är en "Dropbox" i iTunes man lägger filmer, musik och bilder där, men kan inte hämta dem igen (bara radera).

Så det går alltså inte att ta backup på sin Ipod ifall man vill det?

Om du stänger av att den ska synka automatiskt så kommer inget att tas bort. Detta måste dock göras på båda dina burkar.

Ursprungligen av minimunk:

Om du stänger av att den ska synka automatiskt så kommer inget att tas bort. Detta måste dock göras på båda dina burkar.

Hur stänger man av auto-synkningen då?

Ollesallagetter: Har inte itunes öppet nu, men om du leker lite i 5 minuter så kan jag garantera att du hittat det. Testa att kolla egenskaperna för din ipod i itunes, och titta där om du hittar någon checkbox som kan låta passande.

Såhär tar du bort autosynkningen:
- Koppla in din iPod i en passande USB-port på datorn
- När iPoden kommit upp i ditt iTunes bibliotek högerklickar du på iPoden (den som kommit upp i iTunes alltså, inte den fysiska iPoden)
- Klicka nu på "iPod-alternativ"
- Nu kryssar du för "Hantera spår och spellistor manuellt"

Lycka till!

Kej. Men har för mig att jag har läst att man kan använda max typ 5 st datorer som man kan koppla till iPoden hur man än vill?

El_Nando: Det beror på hur du menar. Du kan ju backuppa saker till din ipod, genom att nyttja hårddiskfunktionen. Däremot så kan du inte (by_the_book) föra över låtar som du har i ditt bibliotek på ipoden till datorn. Men om du lägger in en låt genom hårddiskfunktionen så kan du självklart flytta den fram och tillbaka hur mycket du vill.

Ursprungligen av minimunk:

El_Nando: Det beror på hur du menar. Du kan ju backuppa saker till din ipod, genom att nyttja hårddiskfunktionen. Däremot så kan du inte (by_the_book) föra över låtar som du har i ditt bibliotek på ipoden till datorn. Men om du lägger in en låt genom hårddiskfunktionen så kan du självklart flytta den fram och tillbaka hur mycket du vill.

Ok jag tänkte mer på ifall man har fört över låtar till sin Ipod så att man kan lyssna på dom, och sen så strular ipoden så man vill ta backup på låtarna innan jag lämnar in den t.ex.

El_Nando; Ja Nej Kanske, blir mitt svar på den frågan i sånna fall.

Du kan inte med apple programvara göra det. Däremot så finns det massa program som kan göra sånt. De funkar olika bra, och kostar olika mycket. Har själv inte sett något sånt program som är helt gratis men det finns säkert det med.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-11-27 16:46
Ursprungligen av minimunk:

Har själv inte sett något sånt program som är helt gratis men det finns säkert det med.

Senuti för OS X. Strålande.

1
Bevaka tråden