Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp .img/.avi med ipod g5 60Gb?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jo...det är så att jag har precis skaffat en Ipod G5 60Gb. Nu vill jag kunna använda min kabel som jag kan spela upp saker från Ipoden på tv att även kunna spela upp filtyperna .img (tex av en DVD film) samt .avi filer...hur göra?

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-28 10:35

Du måste konvertera filmerna till MPEG-4 video. Jag hade använt sökfunktionen, då hade du sluppit fråga, och fått svar mycket snabbare. Men iallafall ...

Konvertera filmerna med hjälp av programmen:

- "Videora" för PC

- "HandBrake" (DVD, img) och "ffmpeg" (avi, divx) för Mac

Ursprungligen av Ree_Tab:

Du måste konvertera filmerna till MPEG-4 video. Jag hade använt sökfunktionen, då hade du sluppit fråga, och fått svar mycket snabbare. Men iallafall ...

Konvertera filmerna med hjälp av programmen:

- "Videora" för PC

- "HandBrake" (DVD, img) och "ffmpeg" (avi, divx) för Mac

grymt! ;-)...men det finns alltså inget program för att konvertera .img på en PC för podden?

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-28 10:56

Jag har inte PC och därmed inte heller Videora.

Men om det fungerar som på Mac så får du mounta img-filen med typ Deamon Tools, och sen välja VIDEO_TS-foldern som finns på den virtuella skivan (om det är en DVD vill säga), och sedan ställa in programmet och konvertera.

Det kanske även går att välja img-filen direkt, men det är inget jag har testat på riktigt med min Mac ännu. En DVD håller på att konverteras i VLC (en img-fil) men jag har inte hunnit se något resultat ännu.

1
Bevaka tråden