Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bedömning av batteritid?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har, liksom så många, en stark känsla av att batteritiden i min 40GB 4G inte är riktigt optimal.

Jag har inte suttit och klockat tiden men några 12 timmar kommer jag inte upp i på lååååånga vägar, trots att jag ALDRIG har bakgrundsbelysning på eller spelar spel.

Eftersom garantitiden lider mot sitt slut funderar jag på att skicka in Ipoden i hopp om att få nytt batteri / "ny" Ipod.

Vad har ni för erfarenheter av detta? D v s, hur hårda är Apple i bedömningen av batteriet? Måste man bifoga något slags skriftliga noteringar om batteritiden? Hur vanligt är det att man får tillbaka Ipoden icke åtgärdad med notering om att de inte delade ens synpunkter angående otillräcklig batteritid?

Känns ju meningslöst att vara utan den i flera veckor ifall servicepersonalen har för vana att bara gäspa, ta en sipp kaffe och skriva "åter avsändaren" på paketet.....

// Fnulan

P.S. Jag avböjer mycket vänligt men bestämt tips om nätsajter av typen Sköt Ipods Batteri Som Vore Det En Baby Så Räcker Det Kanske En Stund Till eller hemsnickrade tips om hur man får batteriet att räcka längre genom diverse knep och knåp. Min fråga är helt enkelt - hur "hårda" är Apple i bedömningen? D.S.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 12:28

jag har svårt att tro att du skulle få ditt batteri utbytt o hemskickat av Apple. . uppladdningsbara batterier blir ju som sagt sämre med tiden o det är inget som Apple nog skulle ta för sig att ordna för dig. jag skulle rekomendera dig att byta batteriet själv. sök i forumet så kommer du hitta trådar som behandlar detta ämne.

Om batteriet är märkbart försämrat under garantitiden byter apple ut det.

Försök först med att ladda ur batteriet helt, ladda upp det och gör ett test.

Kom igen nu...hjälp mig....=)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-29 21:02
Ursprungligen av Lejvan:

Kom igen nu...hjälp mig....=)

Provat att uppdatera firmwaren?

Ursprungligen av djdisc:

Provat att uppdatera firmwaren?

ok, men hur gör man det?

1
Bevaka tråden