Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

irriterande problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-30 18:22

Varje gång jag ansluter ipoden till datorn så startas inte iTunes som jag ställt in. Istället så får jag upp katalogen som ipoden utgör i windows. Startar jag iTunes så fungerar allt som det ska men inställningen "Starta iTunes när iPoden ansluts" fungerar alltså inte. Det som stör mig mest är att det inte heller går att förhindra att katalogen öppnas...ingen inställning i vare sig iTunes, Windows eller Ipoden påverkar detta. reset eller restore hjälper inte. Förut så öppnades itunes normalt när jag anslöt ipoden och sen dess har jag inte ändrat något. Hur ska jag bli av med detta problem?

Testa att sätta ipoden i iPod-mode istället för hårddisk-mode, (minns inte de exakta termerna, har inte iTunes på jobbet) Inställningen finns om du högerklickar på iPoden i iTunes.

Hoppas att det löser problemet!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-30 18:33

har redan provat det...som sagt inga inställningar påverkar...

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-30 18:39

blir så fruktansvärt störd på detta! hela vitsen med ipoden försvinner ju när den inte klarar av att uppdatera allt själv när jag pluggar in den.

  • Medlem
  • 2005-11-30 19:29

Har du försökt med att resete:a iPod:en och göra ett nytt försök?

mvh Manor

Ursprungligen av Manor:

Har du försökt med att resete:a iPod:en och göra ett nytt försök?

mvh Manor

han sa i den första posten att varken reset eller restore hjälper.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-30 23:14

om man startade om datorn 4 ggr så funkade det sen...misstänker att det finns nån knasig bugg i ipodservice som jag råkade ut för

1
Bevaka tråden