Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fruktansvärt lat! (video i iPod)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte inte in filmer i min iPod. Jag har kollat igenom trådar på forumet men blir bara förvirrad. Jag använder Win XP.

Hur gör man? Vilket program är bäst och enklast och gratis för att konvertera?

Har förstått att detta är ett bekymmer för en hel del så kanske en klibbig FAQ vore nåt?!!

Mvh Daniel (noll koll)

Ursprungligen av closer:

Jag får inte inte in filmer i min iPod. Jag har kollat igenom trådar på forumet men blir bara förvirrad. Jag använder Win XP.

Hur gör man? Vilket program är bäst och enklast och gratis för att konvertera?

Har förstått att detta är ett bekymmer för en hel del så kanske en klibbig FAQ vore nåt?!!

Mvh Daniel (noll koll)

Jag svarar på min egen tråd eftersom jag hittat ett kanonprogram!!

http://www.geocities.com/jk2000_at_pa_dot_net/

Gå in där å ladda hem programmet....sen är det bara att följa instruktionerna.

Hur lätt som helst!!!

  • Medlem
  • 2005-12-01 18:54

Bara för mig som IE hänger sig av den där sidan?

Nu blev jag ju tvungen att komma ihåg lösenorden till alla olika sidor då alla sparade lösenord fösvann :(.

Håller mig nog till videora

Ursprungligen av closer:

Jag får inte inte in filmer i min iPod. Jag har kollat igenom trådar på forumet men blir bara förvirrad. Jag använder Win XP.

Hur gör man? Vilket program är bäst och enklast och gratis för att konvertera?

Har förstått att detta är ett bekymmer för en hel del så kanske en klibbig FAQ vore nåt?!!

Mvh Daniel (noll koll)

Ett mycket enkelt, men något begränsat och förenat med en viss kostnad, program är QuickTime pro v 7 eller senare. Plocka bara upp en film i ett format som Quicktime stöder och sedan följande:
- Arkiv/Export
- Exportformat: Film till iPod (320x240)
- Spara
Jag testade med några movietrailer i HD-format. Ruskigt bra kvalitet. Dessa trailers finns på: http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/

Fast på en av mina PC kraschade Quicktime, men på den andra fungerade det bra. På båda kör jag WinXP.

/Micke

  • Medlem
  • 2005-12-01 22:36

Varför inte bara använda videora?

Verkar vara mycket enklare och allt i bara ett steg.

  • Medlem
  • 2005-12-01 23:50
Ursprungligen av FIIZ:

Varför inte bara använda videora?

Verkar vara mycket enklare och allt i bara ett steg.

Tjena på er!

Någon som vet vilket progam man ska använda för att få bästa möjliga kvaité samt snabbhet på klippen när jag gör om dem till ipod format? Ska man använda quicktime pro, videora, ffmpeg.. eller något annat program? vad är bäst? någon som provat flera?
vilka format kan man göra om i quicktime pro?

Tack på förhand! mvh Josef

(Sen tycker jag att det är kasst av apple att inte en uppdatering av itunes kommer så att man slipper konverteringen.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 19:58

TRÅD LÅST

använd SÖK och skriv i befintliga trådar

1
Bevaka tråden