Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppehåll mellan spår!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Första inlägget för min del!
Jag köpte min första iPod idag (eller ja, igår) och alltså aldrig ägt nån tidigare. Det är den nya 30GB. Min fråga är: går det inte att fixa så att det inte blir ett uppehåll mellan låtar som sitter ihop men fortfarande är två skilda spår. jag vet hur man tar bort den där super-coola effekten som gör att låtarna ljuder in i varandra som är inställd från början, men det där uppehållet gör mej arg arg arg.
Så kommer jag fortsätta att förbli arg eller kan nån säga; "så här gör du, det är inte så svårt ska du se".

Tack på förhand.

PS. mer frågor kommer garanterat!

du, det undrar jag också><. men det måste ju vara ganska svårt att ställa in... menar, det finns ett par skivor med depeche mode där låtarna 'går in' i varandra. går det att ställa in så att de låtarna bara gör det när man lyssnar igenom hela skivan? menar... det vore ju inte så jätteroligt om man shufflade t ex och funktionen fortfarande var så med de låtarna man hade valt skulle vara utan mellantystnad. hoppas >nån< fattar vad jag säger, jag är trött:P

"jag vet hur man tar bort den där super-coola effekten som gör att låtarna ljuder in i varandra som är inställd från början".

Öh? Va? Vadå för effekt. Finns väll ändå inget sånt på ipoden.

Ursprungligen av minimunk:

"jag vet hur man tar bort den där super-coola effekten som gör att låtarna ljuder in i varandra som är inställd från början".

Öh? Va? Vadå för effekt. Finns väll ändå inget sånt på ipoden.

OK, effekt kanske var fel term, men man går in på "visa ipod alternativ" ikonen som ligger bland de inkoner längst ner till höger i itunes. Gå in på "Uppspelning", längst upp finns alternativet "Uppspelning med övertoning". Det går att välja bort helt och hållet. Det var då jag antog att spåren skulle låta precis som på skiva vare sej det aldrig blev tyst mellan dem eller det faktiskt var ett uppeåll. Så fel jag hade! Annars kan man ju alltid välja "Uppspelning med övertoning" och få allt mellan 0 och 12 sekunders övertoning från gammal till ny låt. Då kanske ni tänker; "men prova 0 sekunder då". Gjorde det och det blev i alla fall en liten övertoning, alltså det funkade inte. Men jag väntar på att bli rättad för jag blir slö när saker inte funkar logiskt för mej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 20:01

det är ett mp3 problem som endast löses genom att konvertera alla låtarna till en enda lång låt.

ämnet har det skrivits om många gånger så testa med SÖK

TRÅS LÅST

1
Bevaka tråden