Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livslängd??!!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Ipod 20GB 3G har sjukt dåligt batteri. Jag har laddat ur det och laddat upp det max och det räcker inte mer än 1tim. Jag köpte podden i maj -04 men fick "ny" i våras när den gick sönder. Är det någon som vet vad som kan vara knas? Eftersom apple lovar ju 400 laddnings cykler på sitt batteri då. Har någon nån idé om vad som kan vara fel? Snälla hjälp?

/david

Snälla någon som har något tips?

/D

Va e det här för forum??!! Över 40st har kollat på tråden men ingen har velat hjälpa mig. Härligt!!!!

Toppen!

Jag har ingen ipod, men nog låter det som om något ligger och drar ström från ditt batteri. Ett batteri som är mindre än ett år skall väl ha mycket bättre kapacitet ärn att det håller en timma!!! Kolla med något service ställe kanske

Måste bara kapa tråden lite och fråga..

..om det är någon som har råkat ut för samma sak som jag gjort 3 gånger de senaste 4 dagarna? Nämligen:

Att batteriet har ungefär hälften kvar av sin "kapacitet" (enligt symbolen i högra hörnet dvs) när den helt plötsligt visar ett felmeddelande, kan vi kalla det, där det står "Batteriet slut. Anslut iPod till strömkälla". Sen dör iPoden och när jag slår igång den igen kommer äpplet och efter ett tag den där symbolen med ett betteri och en triangel.
Oerhört störande fenomen. Kan det vara på grund av kylan eller är det bara batteriet som början ge upp.
Har förresten en mini (ja, jag vet att detta är fel del av forumet, men ändå) som köptes i juni i år.

Bör jag kontakta Apple eller har någon något annat förslag?

Tack på förhand.

Ursprungligen av femton:

Måste bara kapa tråden lite och fråga..

..om det är någon som har råkat ut för samma sak som jag gjort 3 gånger de senaste 4 dagarna? Nämligen:

Att batteriet har ungefär hälften kvar av sin "kapacitet" (enligt symbolen i högra hörnet dvs) när den helt plötsligt visar ett felmeddelande, kan vi kalla det, där det står "Batteriet slut. Anslut iPod till strömkälla". Sen dör iPoden och när jag slår igång den igen kommer äpplet och efter ett tag den där symbolen med ett betteri och en triangel.
Oerhört störande fenomen. Kan det vara på grund av kylan eller är det bara batteriet som början ge upp.
Har förresten en mini (ja, jag vet att detta är fel del av forumet, men ändå) som köptes i juni i år.

Bör jag kontakta Apple eller har någon något annat förslag?

Tack på förhand.

Du kan ju testa som jag gjorde även om jag inte hade samma symptom på min pod som din uppvisar. Problemet med min var att den efter bara tre till fyra timmar visade rött på batteriindikatorn. Jag körde dock ut batteriet till botten så att spelaren dog vilket tog flera timmar och sedan laddade jag den en hel natt. Nu verkar indikatorn visa rätt igen.

Ursprungligen av Lejvan:

Min Ipod 20GB 3G har sjukt dåligt batteri. Jag har laddat ur det och laddat upp det max och det räcker inte mer än 1tim. Jag köpte podden i maj -04 men fick "ny" i våras när den gick sönder. Är det någon som vet vad som kan vara knas? Eftersom apple lovar ju 400 laddnings cykler på sitt batteri då. Har någon nån idé om vad som kan vara fel? Snälla hjälp?

/david

Tar det slut batteri eller visar indikatorn att det är slut? Om det är det sistnämnda så kan det vara som på min att trots att det visar rött så har poden ändå spelat fyra timmar till. Så indikatorn är inget att lita på!

Om den inte är ett år så kan du ju få ut en ny på garantin.

Kayano: Alltså - första gången det hände var jag visserligen ute i kylan, men batteriet hade ungefär 50-60% kvar (enligt indikatorn) när den helt plötsligt bara dör. Efter det låter jag denna ladda i ungefär 3-4 timmar (till att den är fulladdad dvs), men trots det upprepas samma senario dagen efter - när indikatorn närmar sig 50% dör iPoden. Igår hände samma sak, idag igen.

minimunk: Ja,jo.. Jag vet, men jag tänkte att det kanske var någon som hade råkat ur för samma sak och löst det på något sätt.

Tack för svaren!

Ursprungligen av femton:

Kayano: Alltså - första gången det hände var jag visserligen ute i kylan, men batteriet hade ungefär 50-60% kvar (enligt indikatorn) när den helt plötsligt bara dör. Efter det låter jag denna ladda i ungefär 3-4 timmar (till att den är fulladdad dvs), men trots det upprepas samma senario dagen efter - när indikatorn närmar sig 50% dör iPoden. Igår hände samma sak, idag igen.

minimunk: Ja,jo.. Jag vet, men jag tänkte att det kanske var någon som hade råkat ur för samma sak och löst det på något sätt.

Tack för svaren!

man ska inte lita på batteri indikatorn för fem öre, känns mest som den hoppar upp och ner utan nån koll. hade samma problem på min innan jag bytte batteri, indikatorn är fortfarande osäker, men nu håller batteriet bra i alla fall även om indikatorn spökar lite. tog hem nått extra batteri också när jag beställde mitt för att göra frakten billigare, hör av dig om du vill köpa ett!.....smygreklam jag vet

Ursprungligen av brunokarlsson:

man ska inte lita på batteri indikatorn för fem öre, känns mest som den hoppar upp och ner utan nån koll. hade samma problem på min innan jag bytte batteri, indikatorn är fortfarande osäker, men nu håller batteriet bra i alla fall även om indikatorn spökar lite. tog hem nått extra batteri också när jag beställde mitt för att göra frakten billigare, hör av dig om du vill köpa ett!.....smygreklam jag vet

Hehe.. Men, alltså..saken är ju den att betteriet håller i cirka 4-5 timmar, och felet uppstod bara sådär! Det funkade helt perfekt till i början av förra veckan, då den helt plötsligt börjar facka ur..
Men men, får väl ta och kontakta Apple ändå..
Tack ändå!

Ok, men är det någon som vet hur man uppdaterar programvaran i min 3G 20GB Ipod?

/D

Ursprungligen av Lejvan:

Ok, men är det någon som vet hur man uppdaterar programvaran i min 3G 20GB Ipod?

/D

andvänd iPod uppdater och uppdatera het enkelt, ladda hem senaste på http://www.apple.com/ipod/download/

  • Medlem
  • 2005-12-08 15:12

Ska vi snacka om sjuka batterier.. kan jag ju nämna mitt batteri som är fulladdat.. och håller i en kvart.. ??? vet inte varför den bara slutar fungera.. 20 GB 4G.. nån som vet?

Fortsättning på mitt problem:

Efter att ha varit jobbig mot mig i cirka två veckor och bara velat spela musik i ungefär 4 timmar, funkar den sedan i förrgår perfekt med typ 10-12 timmars speltid. Kanske kom det (undrar bara hur isf) vatten på/i den?

Så - om någon råkar ut för samma sak kan det kanske vara värt att vänta, min gick som sagt igång efter ett par veckor.

Ursprungligen av AxeZ:

Ska vi snacka om sjuka batterier.. kan jag ju nämna mitt batteri som är fulladdat.. och håller i en kvart.. ??? vet inte varför den bara slutar fungera.. 20 GB 4G.. nån som vet?

Om du eller nån annan behöver batteri så tog jag hem några extra när jag ändå beställde ett till mig, 290 kr vill jag ha. har till gen 3, 4 och mini

Ursprungligen av AxeZ:

Ska vi snacka om sjuka batterier.. kan jag ju nämna mitt batteri som är fulladdat.. och håller i en kvart.. ??? vet inte varför den bara slutar fungera.. 20 GB 4G.. nån som vet?

Jag har precis samma problem som dig och jag vet inte varför det har blivit så. Min Ipod är inte mer än 1år gammal.

/D

Ursprungligen av Lejvan:

Jag har precis samma problem som dig och jag vet inte varför det har blivit så. Min Ipod är inte mer än 1år gammal.

/D

Ska du inte ringa supporten och klaga då?

1
Bevaka tråden