Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videoproblem

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-01 20:55

Hej.
Jag har nyss skaffat en iPod på 30gig som skall klara av att spela video.
Vidoefilerna är konverterade med Videora och går att titta på i iTunes men jag kan inte få över dem till iPoden. Jag har letat i forumet men inte hittat någon hjälp, finns säkert men jag har inte hittat.
Hur gör jag för att få video till iPoden :eek: , läste att man kan göra det manuelt. Hur gör man det?

Tacksam för hjälp.
Tom

Va?!! Du har nog blivit lurad. Man kan inte alls spela video på den. Det kan man bara på iPod Shuffle. Att det står som det gör på paketen beror på att de tidiga sändningarna fick fel tryck hos apple. Om du tittat noga så ser du en notis från apple inuti som gäller just detta.

Dock går det ypperligt att lägga in musik på den.

• Medlem
  • 2005-12-01 22:11

han har rätt, det funkar bara på iPod shuffle. Men såhär gör du för shuffle : Dra in dem i ditt iTunes library, och välj uppdatera, färdigt, nu ska den ha gjort en kopia av ditt library på iPoden. Synd du köpte iPod video dock, den klarar ju som sagt inte filmer, bara shuffle som har denna egenskapen

• Oregistrerad
  • 2005-12-01 23:08

Hehehe.
Tack för svaren.
Jag vet inte vad jag köpt för iPod men de sa att det ska gå och se på video i den och den har den bredare skärmen om det nu spelar någon roll. Tänkte inte köpa någon förän jag gick in i Apple store i New York, blev liksom ett impulsköp så jag hade ingen aning om vad jag köpte igentligen. Har ju videomenyer i iPoden. Tror ni jag kan kolla video eller har jag köpt fel? Gjorde som du skrev OveR- men det funkade inte.
Har filmer liggande i iTunes men de vill inte komma till min iPod när jag uppdaterar, höll på att funka tidigare men då fick jag medelandet att det va fel format.

Hur gör man för att manuelt lägga över filmer till en iPod?
Tack för svar, lite förvirrad.

• Oregistrerad
  • 2005-12-01 23:10

Fick min iPod i en liten svart låda med en bild med Bono sjungande på framsidan om den infon hjälper för att bestämma vilken spelare jag har.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 23:27

Du har rätt iPod, dom bara driver med dig.
Har du konverterat till rätt format? Det ska vara 320x240 MPEG4 eller H.264

• Medlem
  • 2005-12-01 23:46

Tjena på er!

Skulle vara mkt tacksam om någon kan svara på följande..

Jag vill kunna spela video på min ipod, dvs. avi filer, divx och andra videofiler.
Någon som vet vilket progam ska jag använda för att få bästa möjliga kvaité samt snabbhet på klippen när jag gör om dem till ipod format? Ska man använda quicktime pro, videora, ffmpeg.. eller något annat program? vad är bäst?

Tack på förhand! mvh Josef

(Sen tycker jag att det är kasst av apple att inte en uppdatering av itunes kommer så att man slipper konverteringen.)

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 13:54

Tack för svaret, vet inte riktigt om det är rätt format. Ska kolla det.
Tack igen.
Tom

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 14:29

Tjoho nu funkar det, tack för hjälpen.
MVH Tom

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 18:31

Varsågod.

WMV Att funka i ipod Video?

Hej! undrar on någon vet hur man får in .wmv filer i ipod video?

Ursprungligen av ROBNIT:

Hej! undrar on någon vet hur man får in .wmv filer i ipod video?

Hej! undrar varför du går in mitt i en tråd och skriver en totalt irrelevant fråga som inte har med saken att göra, och dödar tråden, samtidigt som du inte kan förvänta dig att folk ska hitta din fråga?

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-02 20:21

.wmv = WINDOWS Media Video

Tror du allvarligt att Apple skulle släppa in stöd för Microsofts filer?

Nej du får allt ta och använda SÖK-funktionen uppe till höger på sidan (strax jämte Dagens inlägg). Eller så lägger du ner fem sekunder av din tid att läsa rubrikerna på trådarna strax under denna.

Använder man SÖK-funktionen så får man svar mycket snabbarre än att starta en ny tråd, eller låna andras som handlar om helt andra saker.

Ursprungligen av Ree_Tab:

.wmv = WINDOWS Media Video

Tror du allvarligt att Apple skulle släppa in stöd för Microsofts filer?

Nej du får allt ta och använda SÖK-funktionen uppe till höger på sidan (strax jämte Dagens inlägg). Eller så lägger du ner fem sekunder av din tid att läsa rubrikerna på trådarna strax under denna.

Använder man SÖK-funktionen så får man svar mycket snabbarre än att starta en ny tråd, eller låna andras som handlar om helt andra saker.

Är ny i forumet och sökte faktiskt på både wmv, WINDOWS Media Video mm och hittar inget svar på frågan jag ställde. Satt och läste bra länge och gör fortfarande. Kanske jag som inte kan hitta men jag söker fortfarande svaret på min fråga och det va inte meningen att verka bekväm å lat. Har även försökt att konvertera dem i Videora men får det inte att funka och jag trodde inte att det skulle finnas stöd för det då jag tidigare jobbat för MS.

hjälp mig tom!

Tom: hur gjorde du för att lägga in fimerna in i iPoden?
har samma problem som du fast har inte fått det att funka snälla säg!!!
tack!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-09 09:51

ROBNIT: kapa inte andras trådar, använd SÖK

• Oregistrerad
  • 2005-12-10 16:40

Hej niclas.
Jag gjorde om filmsnutten till MPEG-4 format med Videora iPod converter och lade till dem i iTunes genom att välja läggtill fil i biblioteket. Sedan gick jag till Video i iTunes och högerklickade på filmen, valde visa info, sedan alternativfliken och ändrade videotyp till musikvideo. Då funkade det.
Hoppas det hjälper.
MVH Tom

1
Bevaka tråden