Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det började inte ens bra :/

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan gott folk

Igår var min stora dag när jag fick gå ner på OnOff och köpa mig min aldeles egna Mini (har varit på väg länge men först nu när den sista i lager låg framme så slog jag till).

När jag får em den så är ju det första jag gör att plocka ur den och lägger märke till att kablarnas skydd inte sitter på utan att de ligger lösa i lådan, nåväl, de kanske har ramlat av tänkte jag och tog fram manualen. "ladda din Ipod i minst en timme innan användning" Enligt displayen laddade den och det stod att jag inte fick ta loss den, okey tänkte jag och lät den ligga. Efter mer än 4 timmar så säger han att han är fulladdad men jag får fortfarande inte ta loss den :/
Jag lägger då in Itunes på datorn och ser att:

1. Den heter "Kajsas Ipod"
2. Det ligger redan 54 låtar inne på den

Jahaja, men så bra då Då slipper jag tanka över någon musik och glad som jag var tänkte jag inte på det. Dock så har jag och Kajsa inte riktigt samma musiksamk så det vart till att byta endå. Bestämmer mig för att slänga in 100 låtar och går för att äta. När jag efter en halvtimme kommer tillbaka så har jag fått över 88av dessa? Hmm. om jag skulle fylla den med alla dessa tusen utlovade mp-3or så skulle det ta vaddå? 5-6h att fylla den!?

Just då är jag för trött för att orka tänka mer på den och går efter diverse kvällsaktiviteter till sängs och sover.

Dagen efter (idag) så sätter jag mig för att överföra resten av låtarna. lägger in 300 låtar till och klickar på "uppdatera Kajsas Ipod" Efter 20sekunder är allt klart Jippi änterligen lite överföringshastighet Men ack så fel man kan ha... När jag startar den så har den (passande nog eftersom att jag var stressad) formaterat sig :o.
Som vanligt när jag funderar över nått så sätter jag mig att titta på "problemet" (Ipoden) och upptäcker att våran käre Kajsa inte direkt tagit i Ipoden med silkes vantar, den är repig och ser allment... "välanvänd" ut... Jag går då ner till butiken och frågar vad det är frågan om och får till svar om jag vill ha ersättning för den... Visst tänker jag ock får tillbaka 200:- på den 1800:- dyra produkten

Nu ikväll tänkte jag ge den lilla mystiska leksaken ett nytt försök och pluggar in den i datorn, dock så kommer inte bilden "koppla inte från" upp utan den är precis som vanligt i menyn *fundersam*

Nu när jag sen ska öppna ITunes så händer inte ett piss. Efter 3 ominstallationer är jag väldigt less på att göra proceduren och eftersom att inget händer så har jag gett upp för dagen.

Nu kanske alla tänker, varför har du inte bara gått och lämmnat tillbaka den. Jo för att jag VILL HA en Ipod mini och de tillverkas inte mer så jag kan inte få en ny :/

Är det någon som har någon ide på vad jag kan göra åt detta och har lust att skriva ner det så är ingen gladare än jag.

MVH. Mithandir

Det måste ju vara en begagnad om den redan har ett "namn"..
Jag är ledsen men du måste nog lämna tillbaka den....

Ursprungligen av thecrazy88:

Det måste ju vara en begagnad om den redan har ett "namn"..
Jag är ledsen men du måste nog lämna tillbaka den....

så här sitter du på ett Ipod mini forum och säger att jag inte ska ha en Ipod mini

Nej men seriöst? Lite förslag på andra spelar (inte nano, jag vill ha något som ser mer "robust" ut)

  • Medlem
  • 2005-12-04 00:01
Ursprungligen av Mithandir:

så här sitter du på ett Ipod mini forum och säger att jag inte ska ha en Ipod mini

Nej men seriöst? Lite förslag på andra spelar (inte nano, jag vill ha något som ser mer "robust" ut)

Du menar att du handlat en sprillans ny mini på OnOff som är döpt i itunes och har låtar på mm... Ledsen men du har ju fått en beg mini som nån lämnat tillbaka. L'ste en artikel om folk som gått och köpt nya mobiler och fått beg som nån lämnat in efter en vecka när de inte vart nöjda med varan, antar att det är något liknande här så gå tillbaks och kräv en rejäl sänkning av priset eller lämna tillbaka. Köper man nytt ska det fan lukta nytt med.

Mithandir, Kan du inte bara byta den på OnOff, eller var dom slut?
Jävligt fult av OnOff tycker jag.
Köpte själv en "ny" mobiltelefon för 5000 kr en gång som var använd.
Va fan, om man köper en grej och ska lämna tillbaka den, Kan man inte återställa grejen då?
Fult.

Det måste väl gå attt få tag på den någon annanstans (jag tycker absolut att du ska ha en mini, det har ju jag ) annars kan du väl skicka den till Apple och få den lagad...?

Ska du köpa en annan så tycker jag att du ska köpa en iPod G5

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 20:07

Börja att läsa lite här
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=11094

och lär dig grunderna hur ipod och itunes fungerar. tex med säkerborttagning etc. så löser det sig säkert

testa att göra en reset och kanske en restore på ipoden så är dina problem kanske lösta

att sedan OnOff är fula och säljer en beg mini till dig är en annan sak.

ipod mini

Mitt tips är att klaga få pengar tillbaka och köpa en ipod mini beg. (inte en nano tycker jag). För min kompis har en sån råfräck pytteliten MEN repar som fan går sönder hur lätt som helst= TÅL INGENTING!!!

Ursprungligen av anonym111:

Mitt tips är att klaga få pengar tillbaka och köpa en ipod mini beg. (inte en nano tycker jag). För min kompis har en sån råfräck pytteliten MEN repar som fan går sönder hur lätt som helst= TÅL INGENTING!!!

Om man använder ett skydd så tål den någonting.

  • Medlem
  • 2005-12-03 21:01

Jag tror också att det lätt ska gå och få ordning på Ipoden så att den fungerar ordentligt.
MEN; vill du verkligen betala 1800 (minus 200) för en begagnad, repig Ipod?
Det är hemskt fult gjort av Onoff och vore jag som du skulle jag begära pengarna tillbaka och köpa en annan mini istället. Det finns ju fler ställen i närheten som säljer mini fortfarande. Teknikmagasinet i Kupolen hade några kvar helt nyligen t.ex.

Lycka till

1. Följ xtreams ovanstående råd om vad du bör läsa ang. iPod och itunes
2. Sök på pricerunner.se så hittar du Nya iPod mini till ungefär samma pris som du fått den hos OnOff.

Tycker du ska gå med ärrendet till Allmänna Reklamations nämnden och anmäla OnOff..... de skall meddela dig ifall att produkten är använd sedan tidigare.... lämna tillbaka den och begär alla pengar tillbaka

bränn upp hela jävla onoff butiken, skulle ja gjort om ja hade varit i din situationen

1
Bevaka tråden