Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klickhjulet krånglar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 13:57

Det är så att hjulet på min mini (2g) inte riktigt fungerar som det brukade.. Vid låg batterinivå kan den (hjulet) faktiskt sluta och funka alls. Är det nån mer som har upptäckt detta? Om jag skickar in den till apple, tror ni dom fixar det eller är det självförvållat problem? Känner mig lite osäker på om jag ska skicka in den eller inte, eftersom jag inte gärna vill betala frakt och översiktnadskostnader om jag inte får den utbytt. Vad ska jag göra?

Tacksam för alla svar!

  • Medlem
  • 2005-11-05 14:16

Jag skickade in min iPod photo med ett klickhjul som krånglat ett tag för att sedan sluta fungera helt. Efter drygt tre veckor fick jag en helt ny. Om du inte kan komma på något du gjort för att klickhjulet skulle börja krångla (vatten, hårda stötar osv.) så borde du kunna skicka in den och få den ersatt utan problem. Tänk på att du kommer vara utan iPoden ett tag.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 14:25

användning av en fejkladdare (teknikmagasinet) tror du dom kan se sånt?

  • Medlem
  • 2005-11-05 14:40
Ursprungligen av frukt:

användning av en fejkladdare (teknikmagasinet) tror du dom kan se sånt?

Det borde knappast göra nån skillnad eftersom en sån laddare bara ska motsvara att koppla iPoden till datorn och ladda den på så sätt... och det låter ju inte heller som det är direkt relaterat till klickhjulet.

Då bör väl även jag få en ny, mitt klickhjul har fastnat nere i vänstra hörnet, och det är väldigt svårt att gå bakåt i menyerna etc.
Vad tror ni?

Det låter märligt men det att göra med Hold-spärren. Fippla lite fram och tillbaks med den så kan du använda klickhjulet igen.

1
Bevaka tråden