Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildtråd: Video i iPoden

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte att vi kunde göra en tråd, där vi visar upp hur videor ser ut i iPoden, det kan nog hjälpa andra som inte bar bestämt sig om nya iPoden.

Min första bild är från Lost med svensk text, köpte hela DVDn och förde över, tog en bra stund men det är värt det! Bilden är tyvärr inte superbra, men som ni ser så funkar textning helt super.

  • Medlem
  • 2005-11-28 10:04

Hur lägger man upp bilder på forumet?

Ursprungligen av wunderbaren:

Tänkte att vi kunde göra en tråd, där vi visar upp hur videor ser ut i iPoden, det kan nog hjälpa andra som inte bar bestämt sig om nya iPoden.

Min första bild är från Lost med svensk text, köpte hela DVDn och förde över, tog en bra stund men det är värt det! Bilden är tyvärr inte superbra, men som ni ser så funkar textning helt super.

Med vilket program förde du över dvd:n?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-28 14:13

Det finns redan mängder med trådar om vilka program m.m. man använder för att konvertera filmerna. Använd dem istället för denna tråden! Här postar man bilder på filmer man har i sin iPod, inget annat (kanske en kommentar om någon bild).

Mina bidrag:
http://www.ipod.se/forum/showpost.php?p=397312&postcount=12

  • Oregistrerad
  • 2005-11-29 18:59

Har ni tänkt på att John Locke i Lost liknar Steve Jobs lite grann!?

  • Medlem
  • 2005-12-03 16:22

En fördel är att inte använda blixt, dels då ipoden blir överexponerad och bildskärmens ljus blir otillräckligt för att man ska få någon uppfattning av hur det ser ut i verkligheten.

Ursäkta att jag lånar tråden, men.....

Nu är det såhär att jag nyss fick hem min iPod 30GB, och undrar hur jag kan få över film på den.
Om jag läser manualen så står det att jag bara ska dra över filmerna till ''Min iPod'', men när jag testar det, så blir det bara en liten ''stoppskylts'' ikon istället för den vanliga muspekaren.
Skulle allt bra vilja veta vad jag ska göra för att få det att fungera.
Och när jag säger film så menar jag alltså filmer som jag har på datorn (t.ex. i Avi-format)!!

Tack på förhand

Jebus

Jebus 001: Har inte fått min iPod än men vad jag har förstått efter att ha läst här på forumet måste formatet vara MPEG-4 eller H.264-video. Använd t ex Videora för att konvertera filerna.

Nvm nu, jag fick det att funka.

Ree-tab: Använder du inget program efter handbrake? Vilka inställningar har du i handbrake i så fall? Jag brukar göra om filmerna till .avi från dvd, sen köra dom i iSquint. Mycket bra program för övrigt!

1
Bevaka tråden