Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Ipod ersatte nyligen min gamla ipod med en ny pga. batteriproblem. Jag blev väldigt glad, och den funkade bra i cirka 14 dagar men sen gick den sönder, hårddisken började "låta" konstigt, den ville inte varva upp sig lät det som. Min garanti gick ut 1 dag efter jag fick den nya och jag undrar nu, vad ska jag göra? Försöka fixa den själv eller rinag och prata med apple?

Alla tips är välkommna.

Ursprungligen av magnuslovesipod:

Hej,
Ipod ersatte nyligen min gamla ipod med en ny pga. batteriproblem. Jag blev väldigt glad, och den funkade bra i cirka 14 dagar men sen gick den sönder, hårddisken började "låta" konstigt, den ville inte varva upp sig lät det som. Min garanti gick ut 1 dag efter jag fick den nya och jag undrar nu, vad ska jag göra? Försöka fixa den själv eller rinag och prata med apple?

Alla tips är välkommna.

Först och främst undrar jag varför du inte köpte ett nytt batteri till din gamla? Har själv bytt batteri på min snart 2 år gamla iPod, funkar hur bra som helst.

Om du inte har nån garanti kvar så tror jag inte apple hjälper dig. Det går att fixa den själv men det är ganska dyrt att köpa en ny hårdisk (om det är det som är problemet?) En 20 gig till gen 4 kostar $ 170, finns kanske billigare men inte vad jag hittat?http://pdasmart.com/ipodpartscenter4g.htm Nån som vet nått billigare?
Köp nytt batteri till din gamla och sälj din nya till nån som vill ha reservdelarna (tex mig)fast kolla först så att den verkligen är paj och att det inte bara är mjukvaran som strular!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 09:35

Är garantin slut så är den.

Kolla med Apple vad det kostar att laga den, men tror det är dyrt. Precis som brunokarlsson skrev så är det inte direkt billigt att köpa en ny HD. Vilken iPod är det du har?

1
Bevaka tråden