Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 ipod nano till en PC?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar ifall man kan ha två st nano till en PC? Med olika musik på bägge spelarna?

Tack!

2 nanos till en PC?

Kan man ha två spelare med olika musik på till en PC?

Tack!

• Medlem
  • 2005-12-03 13:45

1. Börja med att inte skapa 2 likadana trådar.

2. Använd SÖK så finner du svar.

3. Ja, det kan du, men då måste du stänga av automatisk synkning och radera biblioteket hela tiden.

Ok, tack! Va mitt första inlägg, strulade till det lite..

Är det krångligt att inte ha automatisk synkning och radera biblioteket hela tiden?

Självklart kan du ha två iPods till samma bibliotek, men då får du ställa in dem på manuell synkning.
Antar att du nu kommer fråga "hur tar jag bort autosynken då?", så jag ger dig svaret direkt istället.
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?p=399828#post399828

Lycka till!

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-05 14:00
Ursprungligen av Jpuke:

3. Ja, det kan du, men då måste du stänga av automatisk synkning och radera biblioteket hela tiden.

Radera biblioteket behövs inte. I övrigt rätt.

det finns ett bättre sätt, skapa 2 spellistor, en för varje ipod. sen ställer du in varje ipod att autosynca mot sin respektive spellista.. Då kan ni ha samma bilbliotek med hur mycket mysik som helst, och sen bara dra de låtar ni vill ha till en spellista och vips ligger den på ipodn

Ja, men då måste du stänga av autosyncen i iTunes iallafall på den ena.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 15:27

då det är en iTunes fråga och inte en nano så hamnar tråden i mjukvara istället.

1
Bevaka tråden