Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering i mappar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-05 20:15

Varje gång jag lägger in nya låtar i en mapp så hamnar låtarna längst ner i listan.I iTunes har jag valt att sortera låtarna efter artistnamn (när iPoden är kopplad till datorn),men det verkar inte gälla i iPoden.Vet någon hur man kan få nya låtar att automatiskt sorteras efter artistnamn?

Det borde inte vara några problem alls när du tar in låtarna i iTunes det från din köpta CD.

  • Medlem
  • 2005-12-05 20:43
Ursprungligen av tin_omen:

Det borde inte vara några problem alls när du tar in låtarna i iTunes det från din köpta CD.

Jag tar inte in låtarna från någon CD utan från lösa mp3-filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 09:33
  • Medlem
  • 2005-12-06 17:55

Vet inte om det kan hjälpa mig,kollade på tråden förut men hittade inget som berörde mitt problem.Exakt vilken länk ska jag klicka på?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-07 08:29
Ursprungligen av kobe:

Varje gång jag lägger in nya låtar i en mapp så hamnar låtarna längst ner i listan.

Lägger du in låtarna i en spellista? I så fall kommer iTunes att lägga låtarna sist automatiskt. Vill du ha dem sorterade efter artist så kan klicka på kolumnrubriken Artist, och sedan högerklickar du på spellistans namn och väljer 'Kopiera till spelordning'.

  • Medlem
  • 2005-12-07 18:08
Ursprungligen av Spyder:

Lägger du in låtarna i en spellista? I så fall kommer iTunes att lägga låtarna sist automatiskt. Vill du ha dem sorterade efter artist så kan klicka på kolumnrubriken Artist, och sedan högerklickar du på spellistans namn och väljer 'Kopiera till spelordning'.

Det funkade.Tack så mycket

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 13:05

fel länk. redigerade mitt svar nu. sorry

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-07 19:20

Det var så lite, kul att det löste sig.

1
Bevaka tråden