Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma åt knapplåset med zCover på?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-02 18:28

Hej!
Jag har nu införskaffat ett skydd till min nano, ett zCover blev det. Enda nackdelen jag har upptäckt är att det är väldigt svårt att slå på och av knapplåset på nanon. Har ni några tips på den punkten?

Bilder på fodralet: http://zcover.com/product_pics/APNANNBK.htm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 19:58

Det går väl att göra sig ett litet hål om man är skicklig med en sax eller en kniv?

Ursprungligen av Zkronk:

Hej!
Jag har nu införskaffat ett skydd till min nano, ett zCover blev det. Enda nackdelen jag har upptäckt är att det är väldigt svårt att slå på och av knapplåset på nanon. Har ni några tips på den punkten?

Bilder på fodralet: http://zcover.com/product_pics/APNANNBK.htm

Använd en vass modellkniv

Hmm jag hade också tänkt skaffa det här skalet. Har dom gjort en sån miss så det inte går att komma åt hold knappen? För jag har ingen större lust att börja skära i ett silikon skal som jag pröjsat 280kr på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-04 18:07

Så här ser mitt svarta zCover ut:

Visst går det att komma åt knapplåset om man trycker ganska hårt med fingret och drar det åt sidan, men jag funderar starkt på att göra ett försök med kniven och skära upp det lite.

Jag tycker att det fungerar smidigt att använda knapplåset även att jag använder zCover.

Jag läste lite i tråden "Fotografera din Ipod" att det var en som tyckte att det var svårare att styra med zcover på. Att touch hjulet inte var så känsligt när det var ett lager med silikon över.

Stämmer det? För det låter ju inte så bra.

  • Medlem
  • 2005-12-06 10:25

Ja, det stämmer.

Fast enda tillfället som jag faktiskt riktigt irriterar mig på det är när jag har tråkigt på tåget och spelar solitaire... argh då brukar jag "dra av skinnet"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-06 18:43

Ja, jag tycker också att klickhjulet är mycket mer svåranvänt med zCover'n på

alltså på bilden, var satan sitter hurlursuttaget?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-15 22:55
Ursprungligen av Sugarglider:

alltså på bilden, var satan sitter hurlursuttaget?

Det sitter i botten, bredvid laddnings/sync-kontakten.

Ah, haha. Glömde vilket forum jag var i, trodde det var den vanliga podden...

1
Bevaka tråden