Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: byta ikoner på ipod a.k.a hacka ipod

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har tankat allt senaste och tänkte ändra copyright texten till Erik was here!
Men jag hittar inte den svenska stringen med Ipod Wizard 1.0.7...

altså, nu har jag letat letat letat och letat, men inte hittat det nåånstans! KAN man eller kan man INTE hacka podden om man har den med hfssystem (dvs med mac.) ???

Ursprungligen av alfaskop:

altså, nu har jag letat letat letat och letat, men inte hittat det nåånstans! KAN man eller kan man INTE hacka podden om man har den med hfssystem (dvs med mac.) ???

vilken formatering ipoden har spelar nog ingen roll eftersom det ändå är samma firmware på den. Men programmet funkar inte på en mac vad jag vet.. om dom inte släppt en ny version DVS.

Verkar inte som man kan ändra bilderna på nanon :(, bara på MAC

http://www.makezine.com/blog/archive/2005/09/how_to_ipod_nan.html

coolt! Men jag skulle inte våga göra ngt sånt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-29 10:14

För svar på era frågor, kolla in på Ipodwizards forum. tror ni finner era svar där:
http://www.ipodwizard.net/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-11 18:47

Nån som vet om det fungerar med nano?
och en dum fråga kasnke men man får väll färgbilder om man lägger in färgbilder på en photo/nano??

Ska absoult testa när nanon kommer

  • Medlem
  • 2005-12-05 20:48

någon som kan hjälpa mig med vilken firmware jag ska välja? det finns ingen 3.2.4 som skummis säjer att man ska ha till mini

fett ballt! verkligen sugen på att testa, men om jag använder mig av 2a metoden (byta siffra nånting) och inte "omformaterar" iPoden, finns garantin kvar?????

  • Medlem
  • 2005-12-06 19:22

Öhm.. Funkar det på iPod Video också? Hittar inte nån som sagt något om det...

Ja det funkar på video.

När jag skulle ändra "ipod" som står i titeln, så letade jag efter rätt sträng, trodde jag och ändrade glatt. Nu vill varken itunes eller ipod updater känna igen min ipod och hävdar bestämt att jag inte har kopplat in någon i datorn. Har därför två frågor:
1. Någon som vet hur man nollställer den så att updater hittar min ipod igen?
2. Har någon koll på vilken sträng jag ska ändra i för att byta ut "iPod" i titelraden längst upp till valfri text.

- Hur ska man göra för iPod video?
- Hur är det med garantier etc?

svara snälla.

jag har laddat ner en senare iod uppdaterare så firmwire(tror jag det heter)stämmer inte med de som skummis har skrivit

snälla kan nån säga var jag kan hitta de`???

  • Medlem
  • 2005-12-08 21:00
Ursprungligen av Chabbelito:

jag har laddat ner en senare iod uppdaterare så firmwire(tror jag det heter)stämmer inte med de som skummis har skrivit

snälla kan nån säga var jag kan hitta de`???

Om du laddar ner "ipodwizard-v1.1e" så står det till vilken iPod modell de olika firmware-id:na är till.

den finns
Här

ta den som heter "iPodWizard 1.1e release"

  • Medlem
  • 2005-12-08 21:10

Uppdatering av firmware versioner

1st/2nd Generation iPods (v1.1.5)
4th Generation iPod (v10.3.1)
iPod photo/color (v11.4.2)
5th Generation iPod (v13.6.0)
iPod nano (v14.5.0)
3rd Generation iPod (v2.2.3)
1st Generation iPod mini (v2.3.6)
4th Generation iPod (v4.3.1)
iPod Photo/color (v5.4.2)
1st Generation iPod mini (v6.2.6)
2nd Generation iPod mini (v7.2.6)

(vet att det finns dubbletter på 1st Gen. mini, 4th Gen. och Photo men jag bara skrev av vad som stod i programmet)

Bevaka tråden