Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående klockan!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag har en fråga agående klockan i nanon.

Detta är inte så mycket utav ett problem, men eftersom jag är en sådan perfektionist, så undrar jag ändå.. Grundinställningen är Cupertino, nått mongoland/stad jag aldrig hört talas om.. Men jag vill självklart att det ska stå Stockholm där. Men kruxet är att om jag byter stad till Stockholm, så ändras tiden automatiskt till 9 timmar senare, alltså, om Cupertino klockan visar 14:05, så ändras klockan till 23:05 när jag väljer Stockholm.. What's up liksom?

finns det någon mölighet för mig att kunna välja stockholm, samtidigt som den visar RÄTT tid?

Tack!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-07 15:52

Du ställer in en tidszon och Cupertino är nog en stad i USA eftersom du säger att den justerar tiden 9 timmar framåt. Så sätt den till Stockholm och sedan ställ tiden (dettar står nog i manualen om man läser den ordentligt). Finns inget annat sätt.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-07 16:26

För den som inte vet är det inte alltid lätt

Man kan ju tycka att tiden borde ställas in ungefär samtidigt som man väljer språk. Typ vid första starten av iPoden. Men nu är det så att Apples huvudkontor ligger i Cupertino, och det är antagligen därför som klockan är inställd på den staden. Cupertino ligger i Kalifornien, därav 9 timmars skillnad.

Mer info om Apple Computer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Computer

Mer info om Cupertino:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cupertino%2C_California

  • Oregistrerad
  • 2005-12-07 16:44

Jag säger bara RTFM.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-07 16:47

Encore: Och STFW

"Grundinställningen är Cupertino, nått mongoland/stad jag aldrig hört talas om.."

Lol

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 17:58

*tråd Låst*

1
Bevaka tråden