Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EQ i iTunes? Hur?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste lite snabbt på Apples hemsida där det står att man Equalisa ljudspåren så att de blir mer basrika eller liknande i iTunes... För att jag har alltid tyckt att iPoden e lite bassnål så detta hade ju kunnat vara lösningen på mitt problem..

Nån som vet hur man EQ:ar i iTunes?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-07 11:47

Dels kan man ställa in en "Over all" EQ i iTunes, se den första bilden.

Men för att få in EQ-inställningen till iPoden så måste man välja spåret/spåren ta Visa Info (Kringla+I [mac] Ctrl+I [PC?]). Sedan väljer man tabben Alternativ och ställer in rätt EQ-inställning. Se den andra bilden.

Sedan har även iPoden en inbyggd EQ, du når den genom menyn Inställningar -> EQ

Ursprungligen av Ree_Tab:

Dels kan man ställa in en "Over all" EQ i iTunes, se den första bilden.

Men för att få in EQ-inställningen till iPoden så måste man välja spåret/spåren ta Visa Info (Kringla+I [Mac] Ctrl+I [PC?]). Sedan väljer man tabben Alternativ och ställer in rätt EQ-inställning. Se den andra bilden.

Sedan har även iPoden en inbyggd EQ, du når den genom menyn Inställningar -> EQ

Jag trodde att man kunde få 2x bass-boost (ifall jag nu väljer det både i iPod-Eqn och på iTunes). Men det är inte riktigt möjligt? utan man "förinställer" nån inställning för det enskilda spåret genom att ta "Alternativ" och välja en viss EQ?

För jag har alltid på Bass-boost EQ-inställningen på iPoden men tycker fortfarande att det är bassnålt...

Har jag förstått detta rätt?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-07 16:35

Jag tror inte att man dubbel bas om man ställer in specifikt "Bass Boost" både på själva spåret och i iPoden.

Vad har du för hörlurar? Originallurarna skämmer inte bort en med bas kan jag säga. Jag använder Koss the Plug eller Koss Porta Pro istället.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Jag tror inte att man dubbel bas om man ställer in specifikt "Bass Boost" både på själva spåret och i iPoden.

Vad har du för hörlurar? Originallurarna skämmer inte bort en med bas kan jag säga. Jag använder Koss the Plug eller Koss Porta Pro istället.

Jag använder Koss Sporta Pro som ska ha samma element som Porta pro, men tycker ändå att det är för bassnålt.. När ajg kopplar in hörlurarna till min Harman Kardon-förstärkare så blir det helt annan bas än när jag har den i iPoden..

1
Bevaka tråden