Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano med video?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hört att det ska komma en iPod Nano med video. Hade tänkt köpa en Nano som en julklapp till mig själv, men om det ska Nanos med video kan det ju vara värt att vänta.
Är det någon som vet om det bara är ett rykte eller om det är sant?

/Josefin

Det är bara larv. Jag kan lova att nanon inte får video-stöd på ett bra tag om ens nånsin.

Köp en nano nu.

Folk spekulerar hela tiden om hur "nästa" iPod kommer att se ut. Att nanon kommer med stöd för video är inte så troligt. i alla fall inte ännu på ett tag. även om det är ett ganska enklet steg rent tekniskt så tror jag att apple väljer att ha kvar nanon som en renodlad musik spelare av rent försäljning-strategiska skäl. köp du din nano nu, tekniken går hela tiden framåt, man kan inte vänta på nästa hela tiden. förresten så är hela grejen med nanon att den är liten det skulle vara svårt att klämma in en skärm stor nog för att göra video-upplevelsen någorlunda ok.

Ursprungligen av JosefinOfSweden:

Har hört att det ska komma en iPod Nano med video. Hade tänkt köpa en Nano som en julklapp till mig själv, men om det ska Nanos med video kan det ju vara värt att vänta.
Är det någon som vet om det bara är ett rykte eller om det är sant?

/Josefin

Du är smart, det är bra att tänka på det viset.
Men om man tänkte så hela tiden så skulle man ju väldigt sällan kunna göra ett vettigt inköp, med
tanken att exempelvis en nyare modell kommer inom en tid.
Satsa på en nano nu om du tycker om den, det är ju en bra spelare utan videouppspelning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-10 23:40

Det skulle höja priset på naon, och det går inte. nano är mellanspelaren hos Apple. och så kommer den förbli ett bra tag nu

nä jag tror inte heller nanon nånsin kommer att få videostöd. Nanon är gjord för att vara liten, och således lämpar sig inte för filmer. Om jag känner Apple rätt, kommer nano förbli liten och aldrig få förmågan att spela upp film.

  • Medlem
  • 2005-12-11 20:55

men stöder den inte video om man fixar linux?

Fixa in Linux på din iPod Nano så går det att kolla på film

Ursprungligen av adjust:

Fixa in Linux på din iPod Nano så går det att kolla på film

Hur fixar man in linux?

Det står rätt bra instruktioner på www.ipodlinux.org, där finns även ipodlinux att ladda ner.

Det är säkert jättekul och intressant att ha Linux på iPoden men fler än en person har ju fått stora problem efteråt. Framför allt med att återställa iPoden till Apple-mjukvaran. Förmodligen användarfel men ändå.

Eftersom det förmodligen är kul i en kvart med Linux och kass hackig videouppspelning så tycker jag man ska tänka efter rejält innan man ger sig på att prova. Inte för att iPoden är perfekt som den är men för att det är bättre med en fungerande iPod som kan spela upp musik än en som inte kan göra nåt alls.

tror knappast nanon nånsin får videostöd, varför? gissa varför, svaret är ganska självklart. en minimal skärm som duger utmärkt till det den används tills nu, men knappast till film. personligen tycker ja ipod videos skärm är precis nedre gränsen, den räddas av den fina upplösningen, men annars är nästan det oxå för litet.

Jag har testar ett antal guider för att installera linux på min nano. Denna var den enda som funkade: http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=4231

Att apple skulle komma ut med en Nano med videostöd är ungefär lika troligt som att dom skulle släppa en Shuffle med videostöd :p. Vill man ha en Mp3 med videostöd och hela det köret är det G5 som gäller, inte en liten Nano vars minne nästan är obefintligt när man snackar filmer.

ärligt talat, är det verkligen så kul om en nano med videostöd hade kommit? kanske en kul funktion men hur ska man ens kunna se undertext om det var en engelsk film, väldigt svårt men annars en bra tanke

Ursprungligen av Ipod_Lover:

ärligt talat, är det verkligen så kul om en nano med videostöd hade kommit? kanske en kul funktion men hur ska man ens kunna se undertext om det var en engelsk film, väldigt svårt men annars en bra tanke

Vem behöver undertexter...? Jag kan engelska...

  • Medlem
  • 2006-04-18 12:43
Ursprungligen av basdanne:

Vem behöver undertexter...? Jag kan engelska...

Vem behöver filmer, jag kan läsa en bok...

Ursprungligen av rod:

Vem behöver filmer, jag kan läsa en bok...

Vem behöver en bok? Jag kan lyssna på talbok..

(jag var bara tvungen :rolleyes:)

  • Medlem
  • 2006-04-18 18:55
Ursprungligen av femton:

Vem behöver en bok? Jag kan lyssna på talbok..

Vem behöver talböcker när jag har min farmor...

(hon e grym på historier, hämtade ur verkliga livet)

Oh god. Jag ger mig. Det går inte att slå

  • Medlem
  • 2006-04-21 12:35

Dom håller på och jobbar på en video spelare som ska kunna spela komprimerad video nu, snackade med honom i går och han skulle rensa upp koden lite och optimera en smula och troligen släppa den till helgen! 45min video med ljud hade han fått till 288mb, utan att komprimera ljudet.

Kommit på en sak som kanske skulle gå om man är en hacker. Hacka sig in i ipod firmwaren och gör så att man får in G5 firmwaren istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-15 17:01

ganska mycket lättare att fixa linux.

Jag tror inte heller att video till nano kommer komma för man får inte in så mkt film i nano om den hade haft det ändå köp G5 då om du ska ha video eller fixa linux.

Fast linux verkar så klyddigt

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-16 17:26

klyddigt???

Vad menar du med det????:S

  • Oregistrerad
  • 2006-04-21 14:27

Dom? Vilka dom?
Apple?
isåfall ljuger du

  • Medlem
  • 2006-04-23 00:19
Ursprungligen av Dava:

Dom? Vilka dom?
Apple?
isåfall ljuger du

Ah, inga "dom", men en kille som utvecklar till ipodlinux. Pratde med honom här om kvällen och han skulle troligen släppa källkoden "this weekend".
Jaja, whatever. Du behöver inte tro mig.

Jag håller faktiskt med dig Ipod_Lover. Att ens tillåta bilder på en Nano med sina futtiga gigabyte är idioti ;/

1
Bevaka tråden