Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wma till mp3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer att få min iPod video 30GB i julkapp. Jag reser bort på annandagen och ska sitta på tåg i 7 timmar så jag hade tänkt att mata poden med musik på juldagen. För att jag inte ska få problem då så frågar jag redan nu:

När jag kopierar in plattor på datan så blir filerna wma filer. Jag sökte på internet och såg att iPod inte klarar av wma filer. Så hur gör man för att göra om filerna till mp3?

Ursprungligen av dave8589:

Jag kommer att få min iPod video 30GB i julkapp. Jag reser bort på annandagen och ska sitta på tåg i 7 timmar så jag hade tänkt att mata poden med musik på juldagen. För att jag inte ska få problem då så frågar jag redan nu:

När jag kopierar in plattor på datan så blir filerna wma filer. Jag sökte på internet och såg att iPod inte klarar av wma filer. Så hur gör man för att göra om filerna till mp3?

Är inte säker hur iTunes behandlar wma-filer när dom importeras där, ifall de omvandlas automatiskt till mp3-format.
Annars får du tanka hem ett konverteringprogram antingen från Download.com (PC) eller Macupdate (Mac)

Kommer inte riktigt ihåg hur iTunes hantera wma... Antingen konverteras dem, eller så tar iTunes inte emot dem överhuvudtaget... Tror mer på det senare... Använd ett konverteringsprogram eller gör om rippningen med t.ex. mp3-format istället. Om du använde Windows Media Player så kan man nånstans i inställningarna välja att konvertera till mp3.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-13 19:56

Det bästa, ur kvalitetssynpunkt, är att rippa om skivorna antingen till mp3, eller ännu hellre till aac.

Du kan ju installera Itunes och börja rippa skivorna till aac redan nu.
Hoppas du får en trevlig resa

Ursprungligen av dave8589:

Jag kommer att få min iPod video 30GB i julkapp. Jag reser bort på annandagen och ska sitta på tåg i 7 timmar så jag hade tänkt att mata poden med musik på juldagen. För att jag inte ska få problem då så frågar jag redan nu:

När jag kopierar in plattor på datan så blir filerna wma filer. Jag sökte på internet och såg att iPod inte klarar av wma filer. Så hur gör man för att göra om filerna till mp3?

När jag gick in på i-tunes första gången sökte igenom datorn på låtar. Sedan konverterade den automatiskt all wma. filer till acc. men mp-3. filerna lät den bli.

Den konverterar automatsikt när du drar in dom i biblioteket i iTunes har jag för mig. Tar lite längre tid men det funkar fint.

MVH Danne

Tack så mycket för hjälpen allihopa!

Då hoppas jag att det ska gå bra.

1
Bevaka tråden