Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta till music store

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver hjälp!
När jag försöker ansluta till Music store står det : iTunes kunde inte ansluta till music store. Kontrollera nätverket och försök igen.

Internet funkar klockrent och jag har stängt av mitt antivirus program...förslag?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-14 15:24

Det kan vara så ibland. Irriterande om man vill köpa något, men det brukar fungera nästa gång man ska titta in.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Det kan vara så ibland. Irriterande om man vill köpa något, men det brukar fungera nästa gång man ska titta in.

Det har ALDRIG fungerat för mig! Därför jag behöver hjälp med det.

  • Medlem
  • 2005-12-14 15:42
Ursprungligen av Misär:

Det har ALDRIG fungerat för mig! Därför jag behöver hjälp med det.

Uppgradera/installera om iTunes kanske funkar?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-14 16:28

Hmm jag tror att vissa hade problem med att logga in på iTMS på grund utav att de hade skrivit sitt Postnummer på ett felaktigt sätt.

Se först till att du har den senaste verionen av iTunes (6.0.1 på Mac) som Muppo sa, och sedan kan du kolla ditt postnummer och ändra det från t.ex. "442 74" till "44274" eller om det var tvärtom ...

Hoppas att det hjälper.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Hmm jag tror att vissa hade problem med att logga in på iTMS på grund utav att de hade skrivit sitt Postnummer på ett felaktigt sätt.

Se först till att du har den senaste verionen av iTunes (6.0.1 på Mac) som Muppo sa, och sedan kan du kolla ditt postnummer och ändra det från t.ex. "442 74" till "44274" eller om det var tvärtom ...

Hoppas att det hjälper.

Jag har nu hämtat den senaste versionen, men har fortfarande samma problem.
Var skriver jag in mitt portnummer någonstans?! Jag kommer ju inte ens in på music store överhuvudtaget...
Jag kan ju inte ens skapa ett nytt konto eftersom det står att jag inte kan anslutas till music store?!

Kanske är brandväggen eller virusskyddet som ligger och stör? Prova att stänga av dem och försök sedan att gå in på iTMS, kanske det funkar. Iaf det enda jag kan komma på.

Lycka till!

Ursprungligen av femton:

Kanske är brandväggen eller virusskyddet som ligger och stör? Prova att stänga av dem och försök sedan att gå in på iTMS, kanske det funkar. Iaf det enda jag kan komma på.

Lycka till!

Jag har stängt av Norton helt + jag har hävt spärren från brandväggen vad gäller iTunes. Det vill ändå inte fungera, går inte att ansluta...fy fan vad less jag blir.

1
Bevaka tråden