Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låttexter i Nano

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att ladda in och läsa låttexter i Nanon fungerar utmärkt. Man trycker några gånger på mittenknappen i Nu spelas-läget och då kommer låttexten för den låt du lyssnar på upp MEN...NU kommer det. När man ska lägga in texten för en låt kan man inte kopiera in text utan man måste skriva in den "för hand". E d så för alla? Nån som testat??

Här fungerar Ctrl + v utmärkt

-jonas

Ursprungligen av jonastorner:

Här fungerar Ctrl + v utmärkt

-jonas

TAck..

  • Medlem
  • 2005-10-27 10:19

Har någon fått till åäö i låttexter i iPoden?

jag får japanska/kinesiska tecken i stället för åäö.

Ursprungligen av najs:

Har någon fått till åäö i låttexter i iPoden?

jag får japanska/kinesiska tecken i stället för åäö.

samma här... men i vanliga textdokument som jag lägger in visas åäö utan problem.
Har tyvärr ingen lösning nu, ska undersöka den under dagen faktiskt !

vilken textkodning har du? Vart en massa knas när jag körde UTF-8 på min linuxburk, det har iofs löst sig nu..

Ursprungligen av SwinginStan:

vilken textkodning har du? Vart en massa knas när jag körde UTF-8 på min linuxburk, det har iofs löst sig nu..

I ren textfil sparas den i "västerländsk (Mac OS Roman). och då fungerar det utmärkt i nanon, MEN har inte undersökt om det är just detta som beror på varför inte åäö visas i låttexterna.?

vart lägger man in låttexter?

Ursprungligen av Minderz:

vart lägger man in låttexter?

Via iTunes och på spårets inställningar finns alternativet "Texter" där du kopierar in texten.

Det är i detta fallet som inte åäö visas i Nanon i mitt fall.
Inte vad jag skrivit tidigare gällande textdokument som läggs in under "notes" i nanon.

hmm.. får inte det där med låttexter att fungera?
ere meningen att "lyrics" ska rulla i rutan på nanon lr? krävs det inte lite arbete för att få låttexten att rulla till låten?

  • Medlem
  • 2005-11-02 19:44
Ursprungligen av miyagi:

hmm.. får inte det där med låttexter att fungera?
ere meningen att "lyrics" ska rulla i rutan på nanon lr? krävs det inte lite arbete för att få låttexten att rulla till låten?

Arbetet som krävs är att du för ett finger över klickhjulet

Är i desperat nöd av hjälp. Jag förstår inte hur man ska få in texterna via iTunes!

När ett spår är markerat hittar jag inga "inställningar" att välja bland, alltså hittar jag inte "texter".

Ursprungligen av tandkram:

Är i desperat nöd av hjälp. Jag förstår inte hur man ska få in texterna via iTunes!

När ett spår är markerat hittar jag inga "inställningar" att välja bland, alltså hittar jag inte "texter".

Okej kanske var lite otydlig i tidigare inlägg...Here we go again

• Öppna ditt bibliotek i iTunes > Markera/högerklicka på låten du vill lägga in text på.
• Välj alternativet Visa Info. Där efter lägger du in texten under Texter, klicka OK.
• Uppdatera låten i din ipod. När låten spelas, tryck fram texten genom mittenknappen och du får själv scrolla ner texten, den gör det inte automatiskt

Sen fick du nog med en manual till din iPod. Rekommender att läsa den

Ursprungligen av daniels:

Sen fick du nog med en manual till din iPod. Rekommender att läsa den

Manualen som följde med nanon var ju hur dålig som helst.
typ 10 sidor lång som inte gick igenom ett jota om själva spelaren eller programmet.

Fanns dock manualer att ta hem på internet

Var kan man hitta låttexter på för hemsida?
Och ska de vara sparade i något speciellt format, för att fungera?

Ursprungligen av sabbath:

Var kan man hitta låttexter på för hemsida?
Och ska de vara sparade i något speciellt format, för att fungera?

Sök på google efter den låttexten du vill ha eller gå in på http://www.letssingit.com/

Ursprungligen av sabbath:

Och ska de vara sparade i något speciellt format, för att fungera?

Räcker att dom sparas i vanliga txt-filer. Men du får gärna kolla upp med vilken kodning du sparar i, för de kan hända att texten inte visas korrekt, t ex å ä ö.

ok. Tack!

Ännu ett tack!

1
Bevaka tråden