Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Djupfrysta sladdar...

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte starta en ql tråd där folk kan beskriva hur dem skulle vilja lösa "de djupfrysta sladdarnas" mysterium. Nån mer än jag som stör sig på att hörlurssladdarna såhär vintertid fryser till i kylan och blir helt stela. Det får nästan hörlurarna att hoppa ur öronen! Vad kan man göra åt saken?( Jag är inte ute efter tråkseriösa svar utan lite skämtsamma förslag)

Spela lite inflames kanske? Huhuhu

God jul allihop!

Säga åt mormor att du vill ha en lång halsduk i julklapp.. !

Ehm.. Nåt företag kanske kan börja göra hörlurssladdsmuffar (som rattmuffar fast till hörlurar då) och börja sälja?

Va, vadå? Jag är seriös..

  • Medlem
  • 2005-12-14 19:56

makeyuu jag tänkte faktiskt starta en sån här tråd. För ett tag sedan egentligen, men blev aldrig av. Det är grymt störande att sladdarna fryser och blir stenhårda. Fast detta är inget som Apple kan fixa? Så vi får hoppas på sommar snart eller flytta till Kalifornien. Jag ska faktiskt flytta till Kalifornien, fast när vet jag inte än. Inga problem med det där Då är det väl raka motsatsen, för varma och slinkiga Hehe.

På tal om halsduk, måste fixa en halsduk, min från förra året har försvunnit. Hatar när saker försvinner... Halsdukar är så mysiga.

Later on

  • Medlem
  • 2005-12-14 21:36

hahahaa, vilken tråd=P

har oxå det "problemet" men ahh, man får stå ut när man vet att man har en nano i fickan!

Jag har nog funnit en lösning på erat lidande.

Bra produkt, kallas silvertejp. Då får ni många flugor i en smäll

1. Hörlurarna glider inte ur
2. Sladdarna lär inte frysa
3. Vinterns designplagg är ju fixat!

  • Medlem
  • 2005-12-15 10:11

Goneaway, du är vår ängel! Haha ^^

Jo, om man vill...

1. Ta sönder lurarna och sladdarna.
2. Göra så de blir tyngre, så att de ramlar ut öronen.
3. Grymt fula.
4. Sorgligt fula.

Haha

Sköna ideer men d där med halsduken...Sladdarna alstrar ju ingen värme..:p Apple borde bygga in ngn slags värmeslinga fast dem skulle kanske inte vara så sköna sommartid..

Ursprungligen av Jpuke:

Goneaway, du är vår ängel! Haha ^^

Jo, om man vill...

1. Ta sönder lurarna och sladdarna.
2. Göra så de blir tyngre, så att de ramlar ut öronen.
3. Grymt fula.
4. Sorgligt fula.

Haha

Klart att lurarna INTE åker ur öronen med min föreslagna produkt!

Se exemplet:

Applicera silvertejpen i några streck över öronen med lurarna i, och där lär dom sitta.
Du får nog lite fashion-poäng på stan också.

Ursprungligen av Gone_Away:

Klart att lurarna INTE åker ur öronen med min föreslagna produkt!

Se exemplet:
[ATTACH]2749[/ATTACH]
Applicera silvertejpen i några streck över öronen med lurarna i, och där lär dom sitta.
Du får nog lite fashion-poäng på stan också.

Jag säger bara en sak: Lysande Sickan

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-15 16:47

Om man har sin Ipod i fickan så kan man ju ha tråden under jackan och ut till öronen.
Tyvär har jag inga förslag på hur man kan få stopp på "hoppandet" av lurarna.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 17:35

Kortslut sladdarna så kanske dom värmer sig själva

  • Medlem
  • 2005-12-15 18:27

Gone_away, måste säga att ditt förslag slår allt

de fins ju glowing så varför inte värmeslinga oxå

Ursprungligen av Jpuke:

Gone_away, måste säga att ditt förslag slår allt

Tack. Jag känner mig verkligen hedrad.

HAHAHA!
iBeat är coola men det skulle finnas värmeslinga i dem

Kvaliten på Ipod Hörlurar

Vad tycker ni om kvaliten på ipod hörlurarna?
Mina blev dåliga en dag helt plötsligt utan att jag skadat dem.
Så nu har jag skickat in dem och de kommer inte förrän efter december (känns lite jobbigt)

  • Medlem
  • 2006-08-11 12:34

eller hur, iBeat med värme slinga, på/av! Jag, menar då kommer väl apple tjäna mer på iBeat lr?

Seriös, seriösare, seriösast.... Men seriöst, trådlöst?

Ursprungligen av makeyuu:

Tänkte starta en ql tråd där folk kan beskriva hur dem skulle vilja lösa "de djupfrysta sladdarnas" mysterium. Nån mer än jag som stör sig på att hörlurssladdarna såhär vintertid fryser till i kylan och blir helt stela. Det får nästan hörlurarna att hoppa ur öronen! Vad kan man göra åt saken?( Jag är inte ute efter tråkseriösa svar utan lite skämtsamma förslag)

Själv har jag iPod:n i innerfickan på jackan/kavajen alternativt i byxfickan. Kablarna går under kläderna så det enda som sticker ut är 10-15 cm upptill men jag tycker att de brukar sitta rätt bra faktiskt. Sett en del på stan som har sladdarna hängde utanför sina jackor och då kan det bli knepigt eftersom en "längre" bit av sladden blir stel och det kan jag inte rekommendera. Hur bär du den idag?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2005-12-16 09:23

ett förslag är att man ständigt går och suger på sladdarna, då blir dom varma

  • Medlem
  • 2005-12-16 09:50

Vilka grymt bra förslag alla har ^^ haha

Sladdarna borde vara mer vita också.. De är ju typ nästan gråa nu ju... Och så ska man kunna ha temperatur i dem, UTAN ATT GÖRA DE TJOCKARE. Så dom blir kalla på sommarn och varma på vintern eller va sägs^^ haha

kanske induktionsvärme mellan sladdarna?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-19 13:44

Att det alltid startas en sån här tråd varje vinter:) Jag tror att jag hade detta "problemet" med min gamla 2G iPod också Så det lär väl inte komma någon fix än ...

Finns ju Isocks te själva podden så varför inte gå runt med hörlurar me strumpor på?

hehe! detta är bara ett I-lands problem;):D

jag brukar ha lurarna innanför jackan

God Jul

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 19:57

HA SLADDEN INNANFÖR JACKAN! Är inte så svårt.Och vem har sladden utanför jackan? "Look at me,Rob Me!" liksom.

jag har innanför jackan men här gärna ipodden i byxfickan och do blir de nåra cm som sticker ut på båda sidor som blir frusna och stör!

Bevaka tråden