Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en fråga jag inte väntade mig ställa

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej.

efter att ha haft min otroliga ipod i exakt en vecka, inser jag att jag måste ställa frågan:

är ipod helt spelliste-baserad?

som med alla andra mp3spelare jag haft (cd och flashminne) har dom spelat upp resterande låtarna utav minnes efter man satt på en låt.
men vill man att ipoden ska spela alla låtarna man har på utrymmet, vare sig det är 5000 eller 5 stycken, måste man lägga över dem alla i en spellista?

det tycker jag är lite dåligt, vill inte alltid hålla på med ipoden o fixa on-the-go-listor och varför skulle man ens behöva göra sig besväret av att skapa en spellista i iTunes med alla låtar.

om ni har ett pyts-enkelt svar, lägg fram det tack. annars, diskutera vidare:)

happy holidays!

Jag vet inte om jag har förstått din fråga rätt, men om du vill spela "alla" låtar är det ju bara att gå till 'Musik' > 'Artister' > 'Alla' > 'Alla' eller 'Musik' > 'Spår' och spela igång.. eller?

Lycka till!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-15 14:01

Eller välja Blanda i första huvudmenyn?

okej, jag vill inte blanda och om man väljer alla(iaf är det så här för mig) och sedan alla spår, får man ju upp verkligen alla spår.

borde man inte kunna söka rätt på sin favoritartist, lyssna albumet igenom och sedan spelar ipoden alla låtar och mappar som kommer efter favoritartisten?

Ursprungligen av henkeee:

borde man inte kunna söka rätt på sin favoritartist, lyssna albumet igenom och sedan spelar ipoden alla låtar och mappar som kommer efter favoritartisten?

Ja det kan man. [Music] --> [Albums] --> [All] --> leta rätt på första låten i albummet och börja spela den.

När den sedan är slut kommer den fortsätta med nästa låt, tills alla är slut i hela albumet. Då kommer den helt naturligt att spela vidare in på nästa album i ordningen osv...

hmm, Är det inte vanligt på nästan alla , iallafall hdd baserade mp3 spelare, att man kan spela upp låtar när man söker på artist, låtnman, album och genre. På min första,,, och enda mp3 spelare jag nånsin har köpt är min godtrogna Sonicblue RioRiot spelare på 20GB där man även kunde lyssna på Favorit, de låtar som man har lyssnat på mest.

http://www.infosatellite.com/news/2002/01/a090102sonicblue_rioriot.html

Jag vet inte om Ipodden men man borde väl kunna välja artist, låtnamn, genre och album såvida ID3 taggen är specifierad väl?
Vill gärna skaffa en ipod g5 fast det som tynger mig tillbaka är just att den verkar gilla repor och så vet jag inte riktigt hur det är med tillbehören. Är främst intresserad av Radio sändare i smidig form så som till G4 modellerna

1
Bevaka tråden