Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte "mata ut" min nya ipod från datorn

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 17:18

Hallå

Har fått min Ipd G5 30gb idag! Nu har jag satt in den i datorn med univesal dock och synkroniserat med iTunes. Men nu när jag ska mata ut den står det att den inte kan matas ut för att andra program använder filerna? Har ingen aning vad för program som skulle använda filerna, vågar inte mata ut ipoden heller nu när det står "do not dissconnect".

Hjälp uppskattas. Har testat med "säker borttagning av maskinvara" också men det gick inte heller.

Stäng av datorn då, då kommer alla program att avslutas och den kommer att koppla bort usbenheter. Sen kan du rycka din ipod.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 18:03

minimunk: Det får väll bli det då jag måste iväg nu, irriterande ändå dock. Någon som vet vad det kan bli för "skador" om man bara rycker ipoden utan att mata ut den?

  • Medlem
  • 2005-12-15 18:26

Du ska mata ut den helst på de 2 ställen där det går...

1. i iTunes. Brevid din iPod-ikon så finns det en utmatningsknapp...
2. (PC) till höger nere i aktivitetsfältet finns alla inkopplade USB-enheter... koppla ur den därifrån med, sen är det fixat.

/Johan

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-15 18:31
Ursprungligen av genius:

minimunk: Det får väll bli det då jag måste iväg nu, irriterande ändå dock. Någon som vet vad det kan bli för "skador" om man bara rycker ipoden utan att mata ut den?

Nån enstaka gång är nog ingen fara, men risken finns att mjukvara tar skada, och då är det en Återställning som gäller...

JPuke: Som jag förstår det har han redan försökt med det där..

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 21:34

Jo jag hade försökt med et som JPuke nämnde. Stängde av datorn som minimunk sa sen, bra att det funkar utan att ipoden tar skada iaf.

Men nu när jag kopplat in den igen så har jag exakt samma problem, tydligen är det något program som använder någon fil på ipoden, känns väldigt skumt, har ingen anning om vad det kan vara.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 22:07

Ingen som har haft samma problem? Eller någon som har något förslag avd det kan vara för program, det måste alltså vara något program som körs i "bakgrunden" för jag har bara itunes och internet explorer uppe.

Man kanske kan söka efter proggrmaet på något sätt?

Genius, jag har precis samma problem med min bärbara dator i skolan. Inget iTunes på den. (Och inte heller behörighet nog att installera. ) Jag kan heller inte mata ut iPoden, får ett felmeddelande om att filerna används, utan att de gör det. Knepigt, men problemet lär ju vara i datorn.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 22:58

gone_away jo, riktigt frustrerande om jag ska behöva stänga av datorn var gång jag vill ta bort ipoden, måste ju gå att lösa på något sätt.

Har ni båda testat att uppdatera alla drivrutiner som har med usbporten att göra, till den senaste versionen?

Jag har haft samma problem på samtliga datorer med Windows2000 jag använt iPoden till, har dock aldrig haft problem på XP.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 09:23

Grooverman: Ja okej, har själv winodws xp så det borde ju funka

Minimunk: Nä det har jag faktiskt inte gjort, vet inte hur man gör det :S

Tack för alla svar och all hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 21:45

Det har tydligen löst sig nu helt utan anledning! Är fruktansvärt nöjd med mitt köp, att kolla på futurama, simpsons och south park i den rockar. Mycket bättre bild än jag trodde.

1
Bevaka tråden