Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontroll och hörlurar til iPod,När till Nano?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 20:47

Börjar bli extremt less på att behöva ta upp Nanon varje gång jag vill byta låt,och att Nanon är så liten gör ju inte saken bättre,måste ju stå och grov gräva i mina jeans varje gång.Så till frågan:Tror att det kommer en Fjärris till nanon och om ja,när?

Antagligen nej, vart skulle då fjärrisen kopplas? går ju inte att byta låt vi hörlursuttaget

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 22:22
Ursprungligen av alex_alex:

Antagligen nej, vart skulle då fjärrisen kopplas? går ju inte att byta låt vi hörlursuttaget

ahhh okej.Jävligt dåligt....:mad:

Ursprungligen av alex_alex:

Antagligen nej, vart skulle då fjärrisen kopplas? går ju inte att byta låt vi hörlursuttaget

skulle väl funka genom dock-kontakten?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 17:24

finns på apples hemsida

EDIT: ser just att dom inte funksar till nanon

Jag tänker invänta en fjärrkontroll innan jag köper en nano!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 20:15

ärligt hur svårt är det för äpple pöjkarna att fixa en remote till nanon?....lata jävlar är vad dom är

nanon är ju så liten att den nästan är som en fjärkontroll

så varför ska man då ha en fjärkontroll. hur ofta ser man flashbaserade mp3 spelare som har fjärkontroll? mycket sällan. i 99,9% av fallen äre hårddisk spelare som har fjärkontroll. så visst kan man klaga över att det är dåligt, men det är inte dåligare än nått annat på marknaden. finns inte många flashspelare me lika bra display, finns knappt, om ens någon flashspelare på 4gb från annan tillverkare

Ursprungligen av Baltazar:

nanon är ju så liten att den nästan är som en fjärkontroll

så varför ska man då ha en fjärkontroll. hur ofta ser man flashbaserade mp3 spelare som har fjärkontroll? mycket sällan. i 99,9% av fallen äre hårddisk spelare som har fjärkontroll. så visst kan man klaga över att det är dåligt, men det är inte dåligare än nått annat på marknaden. finns inte många flashspelare me lika bra display, finns knappt, om ens någon flashspelare på 4gb från annan tillverkare

ja då får dom väll göra en fjärr till G5... *HOST* inget med nano att göra *HOST*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-20 05:44

Det är klart det kommer en fjärr. Det är ju hur enkelt som helst att göra. Har gjort en själv till nano, dock ingen som ni vill ha...:-) http://www.geocities.com/beopc/ipod.htm

  • Medlem
  • 2005-12-16 17:34

det kommer inte komma en fjräkontroll till nano (tror jag)
Håller med baltazar

Ja, vad ska man med en fjärrkontroll till?

  • Medlem
  • 2005-12-19 16:07

Fjärkontrollen kommer ju bli nästan lika stor som nanon

Tjena tänkte bara säga att det finns visst då en fjärrkontroll till Nanon

Nya katalogen av Teknikmagasinet kom ju ut idag och där finns det fjärrkontroll "till samtliga iPods utom Shuffle" dvs att den bör passa till Nanon (kostar för övrigt 199:- kolla på www.teknikmagasinet.se för mer info)

Tror dock inte att det är original tillbehör men vad spelar det för roll? Undrar bara om man kan koppla de till hörlurarna och hur och var? Fungerar det precis som på samma sätt som på Sony Ericssons W800i typ? En adapter man bara ploppar in hörlurarna i fjärrisen... hmm borde väl springa ner till TM imorrn och be om att få kolla på en fjärr, kanske man handlar en då....

Vore ju grymt smidigt att ha en fjärris till sin Nano då den är sjukt liten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 22:38

kolla i julklappstips #3 i testforumet.

den borde passa till nano också. kan inte testa förrän 7 januari.

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53396

fjärrkontroll till nano och video.

Var inne på teknikmagasinet idag för att se om den där iRemote (fjärrkontrollen) skulle passa till Nanon, nej det gjorde den inte, typiskt.... så nu får man vänta med att Apple släpper en fjärris till den eller nåt piratföretag typ... För iRemoten på TM är en "piratkopia" för "bara" 199:- så hade man haft en Mini hade man köpt den, men men vad ska man göra, nu bara väntar jag på att få öppna min Nano imorgon, ligger fint inpackad under granen....... VILL bara slita upp paketet och börja använda den.......
Ha en God Jul allesammans!!

1
Bevaka tråden