Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod G5?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-15 19:46

Hej
Jag har, trots att jag inte är systemvetare, köpt en sprillans ny Ipod. Jag har köpt en som jag trodde kunde kolla musicvideos, dvd etc på. Men begriper inte hur? Jag har kollat runt på nätet, testat Videora och denna sida och upptäckt trådar där andra har liknande bekymmer. Andra som ställt frågor, som jag, hur gör man? Tyvärr, alla svar, som de fått har varit något ironiska för att man inte kan allt och inte begriper det fikonspråk som nördarna svänger sig med. Jag vädjar nu till någon Människa som kan på ett enkelt pedagogiskt sätt kan förklara Hur?

Ursprungligen av nimat:

... och inte begriper det fikonspråk som nördarna svänger sig med.

Medveten om att det är oss, vi som ska hjälpa dig, som du pratar om? Hur osmidig får man vara.

Personligen så tror jag inte att det är vårt språk det är fel på, utan snarare din läsförståelse. Ägna några minuter åt att läsa igenom nedan länkad tråd så ska du nog se att till och med du lyckas för över en film till din ipod.

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53016
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53276

Videora

Såhär gör man med videora:

1. Tryck på Setup i vänstra marginalen.
2. Välj Profiles bland de övre flikarna.
3. Klicka New Profile och döp den till exempelvis iPod.
4. Nu är det dags att skriva in de rätta inställningarna:
-Video Settings-
Mode: MPEG-4 > CBR Bitrate: 768 kbps
Resolution: 320x240 Framerate: 29.97 fps
Passes: One
-Audio Settings-
Bitrate: 128 kbps Channels: Stereo
Sample rate: Input
5. Tryck sedan på Apply.

Nu har du inställningarna klara och nu återstår bara att konvertera.

6. Tryck på Covert i den vänstra marginalen.
7. Klicka Transcode new video och välj den film du vill konvertera så ska den komma upp på Title under Edit Transcodin.
8. Välj under Quality Profile den profil du skapat.

Klicka sedan igång Konverteringen så ska det funka. Den konverterade filen ska om förinställda inställningar stämmer hamna i mappen Videos i Videora mappen. Detta kan du kolla på Setup-Output Videos to. Sedan drar du bara in den konverterade videon till ditt musikbibliotek i iTunes 6 och därifrån sedan över i din iPod.

Hoppas detta funkar nu. Lycka till/Frej

  • Medlem
  • 2005-12-15 21:16

Tack

Hej
Tack för Din hjälp, det börjar klarna, lite trail and error till så kan jag få till det! Vänligen Mats

Ursprungligen av interloop:

Såhär gör man med videora:

1. Tryck på Setup i vänstra marginalen.
2. Välj Profiles bland de övre flikarna.
3. Klicka New Profile och döp den till exempelvis iPod.
4. Nu är det dags att skriva in de rätta inställningarna:
-Video Settings-
Mode: MPEG-4 > CBR Bitrate: 768 kbps
Resolution: 320x240 Framerate: 29.97 fps
Passes: One
-Audio Settings-
Bitrate: 128 kbps Channels: Stereo
Sample rate: Input
5. Tryck sedan på Apply.

Nu har du inställningarna klara och nu återstår bara att konvertera.

6. Tryck på Covert i den vänstra marginalen.
7. Klicka Transcode new video och välj den film du vill konvertera så ska den komma upp på Title under Edit Transcodin.
8. Välj under Quality Profile den profil du skapat.

Klicka sedan igång Konverteringen så ska det funka. Den konverterade filen ska om förinställda inställningar stämmer hamna i mappen Videos i Videora mappen. Detta kan du kolla på Setup-Output Videos to. Sedan drar du bara in den konverterade videon till ditt musikbibliotek i iTunes 6 och därifrån sedan över i din iPod.

Hoppas detta funkar nu. Lycka till/Frej

härligt!
fortsätt skriv här om du har nån mer fråga ang. konverterinegn.

1
Bevaka tråden