Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera i bokstavsordning

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man väljer att sortera låtarna efter bokstavsordning i itunes så funkar det bra men det gäller inte i ipoden, det sparas inte dit. Går det att lösa så man även i ipoden får det i ordning?

edit: Jag vill inte gå via "spår" utan ha det i bokstavsordning efter jag gjort en playlist.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-13 19:41

gör en spellista och lägg dem i din bokstavsordning.

Ursprungligen av erik:

gör en spellista och lägg dem i din bokstavsordning.

jag var kanske otydlig men det är exakt det jag gjort och dom blir ändå inte i bokstavsordning

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-13 22:38

ööhh?

Bläddra på iPoden:
Musik/Spår - då kommer de upp i bokstavsordning. Förutsatt att dina id3-taggar är korrekta.
Inte svårare än så.

Ursprungligen av jimmy.r:

ööhh?

Bläddra på iPoden:
Musik/Spår - då kommer de upp i bokstavsordning. Förutsatt att dina id3-taggar är korrekta.
Inte svårare än så.

"edit: Jag vill inte gå via "spår" utan ha det i bokstavsordning efter jag gjort en playlist."

Det betyder alltså att jag _INTE_ vill gå via Musik > Spår utan jag skulle vilja ha dom när jag gör en playlist. Förstår om ingen vet om det går ens men så otydlig kan jag väl ändå inte ha varit

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-15 18:48
Ursprungligen av fisken:

"edit: Jag vill inte gå via "spår" utan ha det i bokstavsordning efter jag gjort en playlist."

Det betyder alltså att jag _INTE_ vill gå via Musik > Spår utan jag skulle vilja ha dom när jag gör en playlist. Förstår om ingen vet om det går ens men så otydlig kan jag väl ändå inte ha varit

Eehh. Jo. Så otydlig var du.
Det står ingenstans i din första post om att du ska ha det i en spellista... I alla fall inte innan "Edit".
Tur att det var nån som visste "den riktiga" lösningen.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-13 22:36

mja, det enda jag kan tänka på på rak arm är om du gör en on-the-go i iPoden. då hamnar de ju i bestämd ordning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 01:18

Det är väl inte så svårt? I iTunes när du gör en ny spellista så visas ju allt i kolumner eller hur? tryck på respektive kolumn som du vill ordna dem.... Alfabetiskt efter Låtnamn, Artistnamn eller Albumnamn.

Om du trycker på kolumnen igen så sorteras det i bokstavsordning tvärtom.

Exempel:
Jag har sorterat i bokstavsordning: Artist.
Och då sorterar iTunes den så och dessa inställningar blir kvar i iPoden.
(''The'' sorteras inte på 'T' utan efter namnet som kommer efter)

Är det det här du menar???

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-14 05:28
Ursprungligen av iigloo:

Är det det här du menar???

förmodligen inte eftersom du pratar iTunes men han pratar iPod.

• Medlem
  • 2005-06-14 13:21

Kanske så här?

1. Sortera spellistan i iTunes som du vill ha den
2. Använd "copy to play order"

Finns även en beskrivning här http://forums.ipodlounge.com/showthread.php?s=&threadid=99293

Ursprungligen av heol:

Kanske så här?

1. Sortera spellistan i iTunes som du vill ha den
2. Använd "copy to play order"

Exakt, svårar än så är det inte. Tack för hjälpen.

Liknande problem, tänkte det var onödigt att skapa en ny tråd... När jag sorterar artister i bokstavsordning i iTunes så ignoreras "The" i Artistens namn, exempelvis kommer The 69 Eyes före CKY. Hur tar jag bort denna ignorans?

Ursprungligen av da_hawk:

Liknande problem, tänkte det var onödigt att skapa en ny tråd... När jag sorterar artister i bokstavsordning i iTunes så ignoreras "The" i Artistens namn, exempelvis kommer The 69 Eyes före CKY. Hur tar jag bort denna ignorans?

Det tycker jag är bra ..

(åh vilket onödigt inlägg...)

Smaken är som baken:)

Men jag skulle älska att ta bort funktionen iaf, ingen som vet om det över huvud taget är möjligt?

Ingen som kan? Borde jag göra en ny tråd bara för denna skitsak? Är det ingen som läser detta?

1
Bevaka tråden