Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget händer med min Ipod!!!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag skulle jag prova att installera Linux på min Ipod photo 60gb. Allting gick perfekt tills jag kopplade ut den ur datorn och satte på den. När apple märket kom upp så hängde sig den.
Jag har prövat i princip allt men det går inte att starta om den, stänga av den, köra reset eller göra total fabriksåterställning.
Vad ska jag göra????:(

Det går inte att installera Linux på G5. Du kan försöka få hjälp hos http://ipodlinux.org/forums/, men de flesta kommer nog att vara ganska otrevliga eftersom att du installerade linux på en helt inkompatibel modell.

Tror dock inte att ditt problem är särskilt allvarligt. Sök efter inlägg som tar upp problem med installation på ipod nano och prova någon av de felsökningarna. Liknande fel inträffar nämligen om man använder fel version av linux på nano.

Ok, tack

Ursprungligen av adam_ramone:

Ok, tack

Inga problem. Hoppas att det löser sig till slut. Följ upp här när du har löst problemet.

ahhh lättnad!
Efter att ha tillbringat större delen av natten att försöka få liv i ipoden så bestämde jag mig för att låta batterierna ta slut. När jag vaknade idag såg jag att den var avstängd. Jag kopplade in den i datorn och den reagerade. Sen återställde jag den till fabriksinställningarna och la in senaste uppdateringarna och alla mina låtar från iTunes.
Nu funkar den perfekt. Var väldigt nervös ifall det inte skulle funka, vad skulle jag säga till apple ifall jag varit tvungen att lämna in den? Tror inte att de skulle gillat att jag försökt installera Linux

Nä garantin gäller överhuvudtaget inte om man har installerat Linux... Inte kul alls. Men de flesta problem (om inte alla) med ipodlinux är ofarliga och går att lösa om man har rätt program och söker hjälp på rätt ställe, linuxforumet. Jag är iaf glad att det löste sig.

Mmm, jag med. Blev ganska svettig när det inte fungerade...
Vet du när det kan komma nåt fungerande linux för photo?

Ganska snart. Om en månad eller två kanske. Nanon fick ju stöd för typ två veckor sedan.

• Medlem
  • 2005-12-19 18:15
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Ganska snart. Om en månad eller två kanske. Nanon fick ju stöd för typ två veckor sedan.

Luras inte nu. det är bara G1,G2 och G3 som är officiellt stödda av Linux.
iPod mini G1/G2, iPod G4, iPod nano och iPod video (G5) är inte stödda

Nja inte officiellt stödda, men de fungerar med ipodlinux. Det gör inte G5 men jag beräknar att den kommer att göra det och en till två månader.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Nja inte officiellt stödda, men de fungerar med ipodlinux. Det gör inte G5 men jag beräknar att den kommer att göra det och en till två månader.

Bra gjort... Chansning???:p

• Medlem
  • 2005-12-19 22:14

Se[BBB]e, varför pratar du om G5 när vi är i photo-forumet och trådskaparen skriver photo i sitt huvudinlägg? Eller har jag missat något?

• Medlem
  • 2005-12-19 22:18
Ursprungligen av Ello:

Se[BBB]e, varför pratar du om G5 när vi är i photo-forumet och trådskaparen skriver photo i sitt huvudinlägg? Eller har jag missat något?

Funderade på det jag med, i och med att trådskaparen skriver om en iPod photo 60 GB

Oj jag trodde det var en G5 60gb.... isf förlåt, det funkar på Photo 60gb men det är inte officiellt stött tror jag.

Kan någon som har lyckats installera Linux på sin Photo 60 skicka länken med de anvisningar som du använde? Vill gärna ha exakt eftersom jag vill vara säker på att lyckas. Kan vara bra att ha någon att diskutera med ifall man stöter på problem också

1
Bevaka tråden