Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det för fel på min Nano!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 22:09

Har haft min nano i snart 2 månader. Den har alltid legat i fodral och aldrig blivit utsatt för fukt eller dyligt.
Idag när jag skulle starta min nano so händer inget! Men jag lägger märke till att en meny i en svag grå färg visas på displayen. Men ipoden är i övrigt helt död.

På skärmen står det med en ljus grå text:

Ipod diagnostics
>FiveInOne
Keytest
Flashscan
PowerTest
Wheeltest
TouchWheel ID
Playback
Linein
Status

Men som sagt så är nanon förövrigt helt död. Kan inte starta den, och när jag kopplar in den till datorn så händer inget!

Hjälp!

Ursprungligen av Myran:

Har haft min nano i snart 2 månader. Den har alltid legat i fodral och aldrig blivit utsatt för fukt eller dyligt.
Idag när jag skulle starta min nano so händer inget! Men jag lägger märke till att en meny i en svag grå färg visas på displayen. Men ipoden är i övrigt helt död.

Hjälp!

Försök o göra följande... Ska i princip få den återställd, om inte så kontakta Apple support.
Se länken för instruktioner.(När det anges select, är det mittenknappen som gäller!)
Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 22:37
Ursprungligen av daniels:

Försök o göra följande... Ska i princip få den återställd, om inte så kontakta Apple support.
Se länken för instruktioner.(När det anges select, är det mittenknappen som gäller!)
Lycka till!

TJOHOO! det fungerade. var nära att dö där ett tag. men men det ordnade sig till slut. STORT TACK DANIELS!!

Ursprungligen av Myran:

TJOHOO! det fungerade. var nära att dö där ett tag. men men det ordnade sig till slut. STORT TACK DANIELS!!

Bra att de löste sig.
Hörde hur förtvivlad du vad, vilket jag själv hade varit om jag fått samma problem.
C u around!

Råkat ut för samma sak ett flertal gånger, börjar nästan likna en liten pc =/

Det är väl inget att bli rädd för... Mycket mer otäckt när man har installerat linux och således har ingen garanti kvar, och podden visar en mapp med ett utropstecken och den inte får kontakt med datorn... Men det var inget allvarligt. Efter lite läsande och fixande var den i originalskick igen.

jag har exakt samma problem fast.
I morse Tisdag (2006-05-02) så hade ja exakt samma problem som du överst hade. men nu när ja kom hem o började felsöka den så märkte jag att bara den översta raden stog kvar "FIveInOne" har testa trycka som ni länkat men icke.
knapparna ger ingen respons på skärmen och även om ja gör de i den ordningen som ni säger så händer inget.
vad kan jag mer göra innan man måste börja ta kontakt med support? tacksam för alla tips & råd.

Ursprungligen av geoffline:

jag har exakt samma problem fast.
I morse Tisdag (2006-05-02) så hade ja exakt samma problem som du överst hade. men nu när ja kom hem o började felsöka den så märkte jag att bara den översta raden stog kvar "FIveInOne" har testa trycka som ni länkat men icke.
knapparna ger ingen respons på skärmen och även om ja gör de i den ordningen som ni säger så händer inget.
vad kan jag mer göra innan man måste börja ta kontakt med support? tacksam för alla tips & råd.

Har du testat att köra en update på den? Dvs att installera om mjukvaran i iPoden.
Jag har själv aldrig kommer till detta felläge på spelaren, så jag ska inte säga för mycket.

Men en del "första-hjälpen" tips brukar få liv i den igen.

1
Bevaka tråden