Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm sönder efter invisible shield!!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-22 11:02

Hej!
Tänkte bara om de är någon annan som har haft problem med invisible shield.
Var nämligen så att när jag hade fått på skyddet efter typ en timme så väntade jag en stund med att starta. Då upptäckt ejag att det var typ som kondens på skärmen, vet inte riktigt vad de e men det är mönster i skärmen som inte försvinner, har torkat den men mönstrena är fortfarande samma. Nån sorts nyansskilnnad i skärmen är det iallafall. Någon som haft samma problem?

Ska snart in å kolla me siba va de tror om de!

• Oregistrerad
  • 2005-12-22 11:41

Hade du läst tipsen innan hade du vetat att du skulle väntat runt 24 h innan du startade ipoden igen. Vattnet måste dunsta, nu är du mer eller mindre körd, tyvärr. Garantin kommer inte att gälla.

• Oregistrerad
  • 2005-12-22 19:02

ok, så e de. Men en fråga bara, varför skulle de inte dunsta nu lika bra som om man inte satt på den?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 22:22

knappst någon ide att kolla med siba.

imman kommer ju från vattnet du använde när du satte på invisibleshield. som det står i intruktionerner ska man vänta 24h innan man sätter på ipoden för att låta alla kondens avdunsta så det inte blir kortslutning.

låt den ligga 1 dygn och kolla igen.

• Medlem
  • 2005-12-22 22:28

Men kortslutning å kondens är ju inte riktigt samma sak

• Oregistrerad
  • 2005-12-23 11:30

mönstrena ändrar sig hela tiden men ja har svårt att tro att de ska vara kortslutning i skärmen den funkar ju, får väl se om de dunstar snart, får väl lägga den på en varm plats helt enkelt. När jag läser intruktionerna så fattar ja de som att man inte ska sätta på den inom 24h bara för at tman inte ska se kondensen. Utan man ska vänta tills det försvinner endast för att man inte vill se de liksom

• Oregistrerad
  • 2005-12-24 23:27

Nu e all kondens eller va d enu va borta, efter 3 dagar så om någon e orolig att deras skärm gått sönder så är det bara att vänta Puss hej

1
Bevaka tråden