Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vill inte spela upp vissa videos

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-20 08:14

min video-iPod är lite underligg. vissa videos vägrar den spela upp. de fungerar jättebra att konvertera i Videora, de kan spelas upp i iTunes och de förs utan problem över till min iPod. men väl i iPoden vill de inte fungera. det är som att iPoden börjar ladda filmen, men efter en ca 10 sek så går den tillbaka ut i Video-menyn.

någon med liknande problem? eller möjligtvis vet vad jag ska göra? Kanske ska kontakta Apple?

mvh Mikke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-20 18:20

gör en reset på ipoden och konvertera om filmerna igen

hur gör man för att konvertera filmer i videora

Sök här på forumet. Det finns massor av liknande trådar om detta. Är snäll nu så jag bifogar en länk

http://www.videora.com/en-us/Converter/guides.html#1000

Hm, jag har samma problem. Har det löst sig för dig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 19:27

jag gjorde en reset o konverterade filmerna igen. men fortfarande så vill den inte spela upp vissa videos. vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 22:14

skumt. testat att konvertera filmerna på ett annat sätt? annat format? annan upplösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 22:20

annan upplösning har jag provat. annat format ska jag prova.

Rapportera sedan hur det gått för dig. :]

tjena

Ursprungligen av m1kke:

min video-iPod är lite underligg. vissa videos vägrar den spela upp. de fungerar jättebra att konvertera i Videora, de kan spelas upp i iTunes och de förs utan problem över till min iPod. men väl i iPoden vill de inte fungera. det är som att iPoden börjar ladda filmen, men efter en ca 10 sek så går den tillbaka ut i Video-menyn.

någon med liknande problem? eller möjligtvis vet vad jag ska göra? Kanske ska kontakta Apple?

mvh Mikke

tja: jag har haft samma problem men jag gjorde så här,, i videora ipod conventer, så finns det en flik som heter
quality profile i denna flik måste det stå sä här, mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps.
alla måste vara intryckta på deta format, även i setup och alla menyerna där ska det stå så..
då ska det fungera.. så gjorde jag..

som jag har fattat det så kan bara ipoden spela upp det formatet. (mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps.) i videora

lycka till..

Ja jag råkade ut för samma sak då jag använde h264 eller vad det heter.. hörde att det skulle vara bäst.. men när jag använder mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps som blackie sa funkar det alltid.

Jepp, det löste sig faktiskt med de inställningarna ju!

1
Bevaka tråden