Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

överföra konverterad film till itunes.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

har använt mig av videora för att konvertera en filn så den kan överföras till min ipod. detta gjorde jag via denna klibbiga sidan: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53016

Har följt varje steg i manualen på denna sida:http://www.videora.com/en-us/Converter/guides.html#2000
Men vid sista punkten, punkt 9 fattar jag inte hur de menar, hur ska jag få över den konverterade filen till itunes, för att därigenom överföra den till min ipod?

taksam för hjälp!

UPPDATERING:

Tydligen kan jag överföra filer som INTE har konverterats med videora till biblioteket i itunes (kan dock ej överföras till ipod) Betyder det att det är videora det är fel på?

jo men itunes kan ta imot mer olika format än vad ipoden kan..
om jag var du skulle jag nog kolla lite på vilket format du gör det till i videora. du måste ha typp ett sånt här format.
quality profile mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps.
sen så kollar du vart den kommer ut, och den heter video out, sedan tar du den nya filen och drar den direct på din ipod ikon i itunes.
efter det här ska den fungerar...
videos out ligger på setup ikonen på videora, plus att alla de fillerna måste stå på samma format i varje flik...

lycka till..

hmm.. jag har exakt det formatet som du hänvisar till i min "quality profile" (mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps)

På Setup-ikonen så står exakt samma format i "One-Click Profile". MEN under "Profiles" i setup-ikonen står det: H264/320x240/256kbps Stereo/96kbps i "Existing Quality Profiles". Bör detta ändras till mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps ?

Ursprungligen av Ditch-hiker:

hmm.. jag har exakt det formatet som du hänvisar till i min "quality profile" (mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps)

På Setup-ikonen så står exakt samma format i "One-Click Profile". MEN under "Profiles" i setup-ikonen står det: H264/320x240/256kbps Stereo/96kbps i "Existing Quality Profiles". Bör detta ändras till mpeg-4/320x240/768kbps/stereo/128bps ?

japp,, alla ska var´lika dana så gjorde jag..

det borde fungera nu. .
en dum fråga. du har väll stängt av tv-out på ipoden?

Ursprungligen av blackie:

japp,, alla ska var´lika dana så gjorde jag..

det borde fungera nu. .
en dum fråga. du har väll stängt av tv-out på ipoden?

aah.. den är på off.. ändå funkar det inte.. skit..

Jag har exakt samma problem. sitter med min nya 60gb:are som jag fick i julklapp ;D

tja

Ursprungligen av burt0n:

Jag har exakt samma problem. sitter med min nya 60gb:are som jag fick i julklapp ;D

prova stänga av tv-out,,

det kollade jag först av allt.

Det jag undrar är bara var man lägger in den konverterade filmen i itunes. så att det kommer till poden?
plz hjääälp mig ;D

Ursprungligen av burt0n:

det kollade jag först av allt.

Det jag undrar är bara var man lägger in den konverterade filmen i itunes. så att det kommer till poden?
plz hjääälp mig ;D

Så som jag har uppfattat det, så ska du bara dra den till biblioteket.. problemet hos mig ligger i att den vägrar fästa sig i biblioteket..

En Fråga till alla dock!!: Efter konverteringen bildas en ny "fil" som finns i ursprungsfilens mapp. Denna nya fil är på ca 161 B. Är det denna fil som ska skickas till biblioteket, eller originalfilen? hursomhelst så funkar det inte att föra över någon av dom..

jo du lägger den bara på ipod ikonen som finns på itunes.. kommer öp när du sätter in sladen i ipoden..
tror nog du vet vad jag menar..

För att bringa klarhet i det hela översätter jag punkt nio.

Once the transcode is complete, your video is ready to be moved to your device. The finished file will be located in the Output Videos to: folder specified in the Setup seciton. Simply copy the file using Windows Explorer to your device, or if your device is an iPod, import the video into iTunes.

När konverteringen är färdig, är dina videor redo att förflyttas till din spelare. Den färdiga filen kommer att hamna där du angett att de färdiga filerna skall hamna under options. Sedan är det bara kopiera de konverterade filmerna till din spelare. Om du har en iPod är det bara dra videofilen till musikbiblioteket och uppdatera iPoden.

Du är säker på att du drar över filen du konverterat, och inte den fil du konverterar från?

sådära allt går som smort ;D

YES! Det funkar! Tydligen funkade när jag ändrade om så att alla delar fick samma format.. knepigt det här.. men det var liksom väntat!

Ursprungligen av Ditch-hiker:

YES! Det funkar! Tydligen funkade när jag ändrade om så att alla delar fick samma format.. knepigt det här.. men det var liksom väntat!

det har jag gjort men kan fortfarande inte lägga in vissa filer, någon som vet hur jag ska gå till väga? har försökt göra om filmen till olika format men får samma fel, att den inte läggs in via itunes dvs

1
Bevaka tråden