Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bränna musik-cd direkt från ipod?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPod med mycket musik, men ingen dator, cd-brännare eller dylikt. Nu ska jag låna en kompis dator och brännare ... Jag vill alltså bara bränna ut en del av musiken från min iPod på cd-skiva - hur gör jag detta enklast?

Måste jag gå från iPod till brännare via iTunes?

Tacksam för svar, hoppas detta inte har varit uppe för diskussion förut.

Tror inte det går. Du måste kopiera Ipod-musiken till ett brännarprogram på datorn. En väg är att använda Yamipod för att kopiera till datorn, sen importerar du till Itunes och bränner där.
Yamipod kan du ha liggande på Ipoden och köra programmet därifrån.

Jag startar Yamipod och kopplar sedan iPoden till datorn. Då startas iTunes automatiskt och Yamipod säger ung. 'Stäng av iTunes och välj continue eller väl quit och stäng av Yamipod.' Båda programmen kan alltså inte vara igång samtidigt. Fine. Men när jag stänger av iTunes, då försvinner iPoden, och Yamipod säger 'Sätt i iPoden'.

Vad gör jag för fel?!

Ursprungligen av mattias!:

Jag startar Yamipod och kopplar sedan iPoden till datorn. Då startas iTunes automatiskt och Yamipod säger ung. 'Stäng av iTunes och välj continue eller väl quit och stäng av Yamipod.' Båda programmen kan alltså inte vara igång samtidigt. Fine. Men när jag stänger av iTunes, då försvinner iPoden, och Yamipod säger 'Sätt i iPoden'.

Vad gör jag för fel?!

Har du läst Spyders test eller på Yamipod's hemsida? Där står det nämligen att man måste koppla in iPoden och ställa in den i hårddiskläget i iTunes. Efter det stänger du ner iTunes och startar igång Yamipod.

1
Bevaka tråden