Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LångFilmer Vägrar att läggas in i Itunes.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-26 13:16

Hej, nu är de såhär att jag har Koverterat alla mina filmer med hjälp av videora. Men när jag ska lägga in dem i Itunes så är de bara "småfilmerna" som är cirka 5 minuter, som går att lägga in. Lång filmerna vägrar att läggas in (de kommer upp en "plus-symbol" när jag håller dom i Itunes men när jag släpper så händer de ingenting, de läggs inte in. vad kan de vara för fel ?
/Calle

Och du lägger dem direkt i Biblioteket? Kan de vara för stora i storlek, upplösning eller ngt?

  • Medlem
  • 2005-12-26 15:37
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Och du lägger dem direkt i Biblioteket? Kan de vara för stora i storlek, upplösning eller ngt?

Japp, jag lägger dom direkt i biblioteket.
hur reglerar man storleken då ?

prova lägga dom direkt i iTunes när den är öppen, från mappen.

  • Medlem
  • 2005-12-26 15:35

Hur menar du ?
Direkt i Itunes ? ja förstår inte riktigt ?
tacksam för svar !

det har varit så för mig med , men då testade jag att konvertera dom med en annan inställning, och då funkade det . man får testa sig fram

  • Medlem
  • 2005-12-26 22:53

ok, vilken inställning ?

Ursprungligen av baack:

Hej, nu är de såhär att jag har Koverterat alla mina filmer med hjälp av videora. Men när jag ska lägga in dem i Itunes så är de bara "småfilmerna" som är cirka 5 minuter, som går att lägga in. Lång filmerna vägrar att läggas in (de kommer upp en "plus-symbol" när jag håller dom i Itunes men när jag släpper så händer de ingenting, de läggs inte in. vad kan de vara för fel ?
/Calle

har samma problem, någon som har lösning?

Kolla denna http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=53016 Det kommer nog hjälpa en hel del.

Prova att dra filmen direkt till ipoden, så slipper en massa extra utrymme tas upp på datorn. detta kräver dock att man inte har ipoden inställd på automatisk uppdatering mot itunes, vilket man enligt mig inte bör ha. man hämtar ju musik och andra saker från massa andra datorer, eller?

har kommit på en lösning till problemet, det ser ut som att Itunes inte kan hantera långa filnamn, prova att ändra namnet på filen till något kortare, det funkade för mig och jag hoppas att det funkar för er!

hallå......inget av det som folk säger, fungerar ju till ALLA filmer ändå....så va e det egentligen man får göra för att ALLA filmer ska fungera.....har testat.....(ändra filnamn), (dra direkt från mapp), (med mera) det ändå som är säkert är att filmer under typ 500mb fungerar...men detta kan ju fan inte vara lösningen liksom....någon som verkligen vet?

märkte precis att storleken inte heller har betydelse....hehe.......samma konvertering....på 200mb fungerade inte heller.......sjukt...ingen logik

Hur gör ni för att lägga in en långfilm från en dvd till datorn? När jag gör det i dvd-ripper blir det till en massa olika filer.

  • Medlem
  • 2006-01-20 22:29
Ursprungligen av torsson:

Hur gör ni för att lägga in en långfilm från en dvd till datorn? När jag gör det i dvd-ripper blir det till en massa olika filer.

Använd DVD Decrypter och läs i video-faq (tillverkarens egna guide till videora) jur du ska göra.

1
Bevaka tråden