Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod fjärrkontroll + itunes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-26 20:41

Hej!

Jag har nu fått en iPod Univsersal dock och iPod remote i julklapp.

Jag undrar nu ifall det finns något sätt via dockan att styra itunes? Det skulle ge den 1000mer möjligheter!

Jag kan tala om att jag har PC..

Det funkar inte när jag provar nu på direkten vilket är lite olikt apple, men man vet ju aldrig

  • Medlem
  • 2005-12-26 20:51

Tveksamt. Läste på applestore (US) att folk var missnöjda ed hur lite man kudne göra med nya docken och remoten.
Själv funtar jag på att skaffa nya docken, passar den G5'an bra?? eller sitter den ostabilt?

Ursprungligen av Kabob:

Själv funtar jag på att skaffa nya docken, passar den G5'an bra?? eller sitter den ostabilt?

Varför skulle den sitta ostabilt? Ingen iPod har suttit ostabilt med nån docka jag provat. Själva kontakten i botten gör att den sitter som en fläskläpp. Till nya "Universal dock" medföljer adaptrar för alla iPod-modeller.

Nej man kan inte styra iTunes med den, Det kommer nog aldrig att hända, iaf under en överskådlig tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-26 21:47

inte till PC iaf. men kan ju redan nu använda fjärren till att styra vissa macar. så egentligen skulle man säkerligen kunna styra itunes (på mac)

Jag tror tyvärr att fjärrens förmåga kommer att vara begränsad till iPod och Front Row under en lång tid.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-26 23:02

det är synd för att det skulle göra den jättemycket bättre

mm jag håller med dig. Det är möjligt att nån listar ut hur man kan hacka den för att göra det, men å andra sidan måste de hacka iTunes också... Kanske att det kommer nåt "hemmagjort" program man kan styra med den, men knappast iTunes.

Pinsam fråga, men ställer den ändå..

Vad är nyttan med dockningsstationen och fjärren, är det att kunna styra låtvalet, volymen etc. om jag kopplar in nanon till stereon via line-in?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-28 10:04

ja, eller TVn om man har en video

1
Bevaka tråden