Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panik!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lagt in en massa musik på poden och det står i iTunes "iPoden har uppdaterats". Men på iPod skärmen står det fortfarande "Koppla inte från.".

Vad ska jag ta mig till? Det är väl skadligt för iPoden att koppla ur den nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-25 17:42
Ursprungligen av dave8589:

Har lagt in en massa musik på poden och det står i iTunes "iPoden har uppdaterats". Men på iPod skärmen står det fortfarande "Koppla inte från.".

Vad ska jag ta mig till? Det är väl skadligt för iPoden att koppla ur den nu?

tryck på mata ut

Jaa.. Det finns ju två sätt att koppla ur iPoden på, antingen klickar du på pilen brevid din iPod i iTunes, eller så klickar du på den där gråa "lådan" med en grön pil på i högra hörnet och gör en säker borttagning av maskinvara.

Tack för svaren.

Hade för mig att det slutar stå "Koppla inte från" när musiken har lagts över.

Men vafan! Det är ju ändå inte rätt!

Jag kopplar in iPoden och den får kontakt med iTunes. Den uppdaterar och det tar en liten stund. Sen står det i iTunes "iPoden har uppdaterats". Men då ska det ju inte fortsätta blinka "Koppla inte från" på poden! Då ska man ju komma till menyn??

  • Medlem
  • 2005-12-25 21:01
Ursprungligen av dave8589:

Men vafan! Det är ju ändå inte rätt!

Jag kopplar in iPoden och den får kontakt med iTunes. Den uppdaterar och det tar en liten stund. Sen står det i iTunes "iPoden har uppdaterats". Men då ska det ju inte fortsätta blinka "Koppla inte från" på poden! Då ska man ju komma till menyn??

Tryck på eject-knappen bredvid namnet på din iPod i iTunes. Då försvinner "koppla inte ifrån" från iPodden och huvudmenyn blir synlig.

  • Medlem
  • 2005-12-25 21:06
Ursprungligen av Xelo:

Tryck på eject-knappen bredvid namnet på din iPod i iTunes. Då försvinner "koppla inte ifrån" från iPodden och huvudmenyn blir synlig.

Och detta ska göras INNAN du drar ut sladden

Tack!

Ursprungligen av dave8589:

Men vafan! Det är ju ändå inte rätt!

Jag kopplar in iPoden och den får kontakt med iTunes. Den uppdaterar och det tar en liten stund. Sen står det i iTunes "iPoden har uppdaterats". Men då ska det ju inte fortsätta blinka "Koppla inte från" på poden! Då ska man ju komma till menyn??

Läste du ens vad jag skrev eller?

Ursprungligen av femton:

Läste du ens vad jag skrev eller?

Men jag trodde att "Koppla inte från" skulle försvinna. Hehe, sorry. My mistake!

Det gör det för mig. När iPoden har uppdaterats försvinner det.

man ska aldrig dra ut iPod när den är ikopplad. Om hårddisken gör någonting kan den avbrytas snabbt och få koruppta filer och gå sönder i väldigt få fall. Ovanligt fel har jag för mig, i och med hårddisken är "macos extended , journalförd" vilket är en säker formatering som ska klara att kopplas ifrån när som hälst. PROVA INTE.

när jag tryckte på mata ut ipod så försvann min ipods namn ifrån itunes men de4t står fortfarande koppla inte ifrån ??? hur gör jag ?

Jag undrar hur jag ska göra om jag vill ladda iPoden, dvs jag kommer inte till "Koppla inte från." Får jämt joxa och koppla ur och stänga av och ha mig.

Om ni lägger datorn i vila så står det väl inte koppla inte ifrån på iPod längre? Man är tvungen att koppla ifrån iPod i datorn om man bara ska ladda. Men varför ska ni inte ha den ikopplad till datorn? Om ni tar en firewire sladd och kopplar video till datorn så kommer den bara ladda, i och med att video inte kopplar ihop sig med datorn.

1
Bevaka tråden