Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AAC filer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som vet om man kan lägga in áac filer på nanon utan att installera linux? Och hur man konverterar vanliga videofiler till aac, när jag försöker konvertera dom i iTunes går det inte....:(

• Medlem
  • 2005-12-27 13:45

AAC är ett filformat för ljud och ja du måste installera linux ifall du vill se på video på en nano.

mm men du kan spela musik i AAC-format utan linux. För att kunna spela video behövs linux.

AAC går ju hur lätt som helst att konvertera om ju i iTunes....

Alla mina MP3or är i 192 kb/s men när jag brände in en skiva i 192 MP3 och 128 AAC så var där INGEN skillnad....!! Så hädanefter bränns alla mina skivor in i datorn med AAC format....och 128 för att få plats med så mkt som möjligt förstås i Nanon

Jag har sagt det i andra trådar; MEN om du konverterar från ett "förstörande format", som mp3, till ett annat, t.ex. aac, så blir ljudet alltid sämre, rent teoretiskt/tekniskt. Däremot om du inte hör nån större skillnad så är det bra för dig.

Men jag skulle ändå råda dig till att om du i fortsättningen vill bränna cd via Itunes så importerar du först i ett oförstörande format (aiff, wave eller Lossless), sen, efter bränning, konverterar du till mp3 eller aac för att ha i Ipoden eller i datorn. På så sätt behåller du originalkvaliteten på skiva iallafall.

PS. Jag fattar att du menar att man kanske vill bränna ut en skiva från Itunes iallafall då och då, men inte bry sig så mycket om "originalkvalitet". Men jag ville ändå tipsa om hur man behåller "originalkvalitet" när man ändå är i farten att importera till Itunes från cd. DS

1
Bevaka tråden