Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes, smärtfullt segt på halvgammal dator

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade nyss iTunes och slängde in de mesta av mina låtar i biblioteket, men det är segt.

Det blir små fördröjningar mellan att man markerar en låt och att den faktiskt markeras, att söka efter låtar är också rätt segt, samma när man ska byta låtar.

Datorn jag har är
P4 2.4Ghz
512 mb pc2700 ram
hårddisken är en 200gb 7200rpms seagatehårddisk.

Planerar att köpa 512mb ram till om ett tag, kommer detta lösa problemet eller finns det några inställningar man kan fixa för att det inte ska vara så segt, eller är min dator helt enkelt för kass?

Kan säga att jag inte har någon ipod än, men jag har beställt en och tänkte att det vore trevligt att lära känna itunes innan jag fick den, men finns det ingen lösning förutom att köpa ny (dyr) hårdvara så får jag väl köra anapod eller något annat program.

Jag har en P4 2.8 Ghz, 512 ram och 120 gb HD, Mitt iTunes går hur fint som helst, aldrig haft klydd mer än att den fastnat nån gång, men det tar en 5-7 sekunder för att starta upp programmet, men du verkar ha lite mer klydd, beror kanske på Processor hastigheten mer... för vi har nästan likadana datorer.... hårddisken har ju ingenting med snabbheten och göra....

Men jag kan bara rekommendera dig att slänga in en 512:a till..... Det skall jag göra i vilket fall som helst inom kort, för har man iTunes, Sin iPod inkopplad och för över musik, lyssnar på musik, surfar, e på lunar, har msn igång, och gör annat så trögar sig datorn inte rejält men märkbart...!!!

Köp en Athlon X2 4800+ istället.. :rolleyes:

Tror jag kör foobar istället, hittade en trevlig config också ska jag leka runt lite ^^

Tja k0rkad!
Du har inte lust att dela med dig av configen?
Vad använder du för program för att lägga in bilder i nanon? Och låttexter?

Jag har 2.4GHz P4, 512mb ram, 370 gb hårddisk osv osv och det funkar helt utmärkt. PC-datorer har dock en mycket trevlig tendens att bli slöa ju mer man lägger in...

Din dator är inte för kass, Windows är för kasst. Formaterar du om datorn så går det nog snabbare efter ska du se.

Kan man inte installera MAC OS X TIGER i en PC dator tro?? Hade ju varit fett gött!!!

jo det kan man. Jag har det. Men ppc emuleras så mac-program blir långsamma. http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page här står lite om "osx86" som det kallas, hur det funkar och hur man installerar.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-28 20:55

Det blir riktigt segt om man inte har en riktig superburk... Fast det kanske blir skillnad på det nu när macarna ska få Intel-processorer.

Nä det går mkt snabbare än Windows XP på min dator... Alltså själva Mac OS X är kompilerat för x86, det är bara vanliga ppc-kompilerade program som är långsamma.

Jag har en P4 2.4 GHz, alltså en ganska medmåttig processor, men os x är snabbare än på typ nya Mac Mini.

1
Bevaka tråden