Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Do not disconnect

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 13:07

Hejsan fick min Nano idag

men när jag ladda över låtar med iTunes så uppdateras den osv.

i iTunes står det att iPoden har blivit uppdaterad men på iPoden står det Do not disconnect, som har stått där i ca 10 min efter jag laddade över musiken

tänkt på att mata ut den?

  • Medlem
  • 2005-12-28 13:10

I iTunes så i listan brevid till vänster ser du din Nano, brevid namnet är det en "Eject"-knapp typ.. Tryck först på den... Efter det går du ner i ditt högra hörn (PC) i aktivitetsfältet och pluggar ur USB-varan i datorn... Sen kan du ta ur den

/Johan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 13:26

jag gjorde så som du sa Jpuke men då kommer det bara upp en varning att den innehåller filer som används i ett annat program

och jag har stängt av alla musik program och mappar förutom iTunes

  • Medlem
  • 2005-12-28 13:31
Ursprungligen av XeroX:

jag gjorde så som du sa Jpuke men då kommer det bara upp en varning att den innehåller filer som används i ett annat program

och jag har stängt av alla musik program och mappar förutom iTunes

Då kanske du har ett "utforskaren"-fönster för ipoden uppe nånstans?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 13:32

Nej det har jag inte muppo

Man skall inte behöva trycka ehect för att koppla loss in iPod. Enda som gäller är att inte dra ur den när den uppdateras. Då behöve rman trycka eject, eller om det skulel stå koppla ej från på displayen. Detta skall dock inte stå efter uppdatering.

Jag trycker på en liten ikon längst ner till vänster på skärmen; safley remove nånting. Trycken på dne grå rutan som kommer upp och sedan kommer en vit ruta upp där det står att det är safe to remove... Ett par sekunder senare försvinner Do not disconnect-meddelandet från poden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 13:54

tack för all er hjälp jag fick det att fungra nu..

jag får inte upp nån såndär "säker borttagning av maskinvara" (vet ej varför)

men iaf ja startade om datorn och när "Do not disconnect" meddelandet försvan drog jag ut den.

1
Bevaka tråden