Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Transcode Complete", efter max 2 sekunder...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-30 03:01

Hej !

Jag blir totalt tokig på det här.
Jag har följt allt in i minsta detalj, jag vet hur jag gör med profilerna och allting, jag vet att jag har valt rätt.
Jag väljer den AVI film jag vill ha, jag väljer min profil och trycker "Start"...det står "Starting Job...Please Wait".....i max 2 sekunder, sedan står det "Transcode Complete". Ingen fil finns såklart i "Videos" mappen.
Det kan ju vara så att filen är skadad på nåt vis, men jag skulle inte tro att mina kanske 500 serie avsnitt och filmer är skadade, och alla är i AVI format som det ska vara, jag har försökt allting, men inget fungerar...jag blir helt TOKIG! VAD ÄR FEL ? ... jag har testat att installerat om programmet, men det fungerar inte heller, den vägrar att konvertera i mer än 2 sekunder, och det kommer inte ens någe "grönt" i "rutan" där man ser hur mycket som är kvar av jobbet. Blir så SUUR, och det verkar inte vara någon som har det problemet eller kan svara på det heller...suck...

/ / Steely

• Medlem
  • 2005-12-30 05:06

Det låter jobbigt, en vild gissning.. är det så att du kanske har avböjt från att installera AviSynth eller vad tilläggsprogrammet som medföljer Videora heter? Känns som att det är en nödvändig komponent.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-30 11:03

Du menar videora?

Videora har ett eget supportforum. Det är större chans att du får hjälp där med just det här problemet

• Oregistrerad
  • 2005-12-30 12:53

Jaa, jag har installerat AviSynth vid Videora installationen.

Jaa, jag menar Videora.
Hmm, kanske får kolla me deras snubbar också o se vad dom säger.
Men det verkar liksom inte som om det är någon annan som har det här problemet, så det är ju det som är så sjukt .

/ / Steely

När jag experimenterade runt med olika inställningar så fick jag också det här problemet. Testa flera inställningar och var säker på att du korrekt ställt in de nya inställningarna när du gör en ny "transcode". Starta om programmet och datorn om det inte löser sig. Lycka till.

• Oregistrerad
  • 2005-12-30 16:16
Ursprungligen av blueboy:

När jag experimenterade runt med olika inställningar så fick jag också det här problemet. Testa flera inställningar och var säker på att du korrekt ställt in de nya inställningarna när du gör en ny "transcode". Starta om programmet och datorn om det inte löser sig. Lycka till.

Har försökt med det o typ allt annat, vet inte vad som är fel

Installera om Videora?

• Medlem
  • 2005-12-31 12:17
Ursprungligen av blueboy:

Installera om Videora?

...vilket han enligt sitt första inlägg redan gjort.

• Oregistrerad
  • 2005-12-31 12:41
Ursprungligen av Xelo:

...vilket han enligt sitt första inlägg redan gjort.

Bra att någon är uppmärksam

Mene, ingen som kan förstå varför just mina "Transcode's" blir klara på 2 sekunder, och någon film blir det ju såklart inte

/ / Steely

De kanske redan är i formatet du vill konvertera till?

• Oregistrerad
  • 2005-12-31 12:44
Ursprungligen av Eindpeng:

De kanske redan är i formatet du vill konvertera till?

Hmm, nej, eftersom jag bara har AVI filmer så som jag vill konvertera till MPEG 4 så tror jag inte det är samma format...

Något tips på något annat program som fungerar ?

/ / Steely

tjena steely.
ett annat sätt är ju att direkt ladda ned mp4 filmer om man har tillgång till bra nedladdningsprogram. har en snubbe uppe i gbg som detta funkar alldeles utmärkt för. alternativt att du avinstallerar allt och börjar på ny kula igen..
all lycka/frej

• Oregistrerad
  • 2006-01-04 09:48

Jag hade exakt det problemet när jag försökte transcoda från min server och spara på min bärbara. Kopierade över filen från servern och då gick det utan problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 12:14

jag har exakt samma problem.

1
Bevaka tråden