Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

filmer fungerar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-29 17:36

Hej
Har fått en iPod video 30 gb i julklapp... har testat att konvertera filmfiler med hjälp av Videora (kör från PC) som det står här på forumen... har testat olika upplösningar och inställningar men det fungerar inte att se filmerna på iPoden. iTunes är inga problem att se dem i.

det enda som händer när jag kör en video på iPoden är att skärmen blir svart med en vit "play"-symbol i vänstra övre hörnet, sen hänger sig iPoden totalt.

Nu senast laddade jag ner en film från Podcaster men samma sak hände. Vad kan vara fel? TV-ut är av, formatet är PAL och jag har testat både med och utan Widescreen.

Hjääääälp :/

testat återställa iPoden?

  • Medlem
  • 2005-12-29 20:03

yepp.. samma sak nu som innan

  • Medlem
  • 2006-01-01 10:12

Ingen som har någon idé på hur jag kan lösa problemet??

hmm vänta en stund när du startar filmen, Ipoden brukar frysa en kort stund(runt 1-3 sec) när jag ser på en musikvideo men jag antar att det är normalt har inte provat med en långfilm, starta filmen och låt den tugga en stund så kanske det händer något. Om det funkar så vet jag inte vad som är felet

  • Medlem
  • 2006-01-02 13:15

Jag har väntat i minst 30 sekunder några gånger, det har inte hänt något då heller.
Ibland funkar volymen, så att den går att ändra.. men det slutar alltid med att jag inte kan ändra volymen,
utan att den hänger sig den också..

Funderar på att ringa till supporten.. !?..

Någon annan idé annars?

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-01-02 16:15

Jag har nästan samma problem. Jag har tre musikvideos jag konverterat med Videora i samma format. Men bara en av dom funkar :S

1
Bevaka tråden