Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig instruktion!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Fick min Ipod Nano idag, skulle börja lägga in låter till dn med hjälp av iTunes, fann bara ett ord, värdelöst.
Jag tror jag är efterbliven, seriöst . Fattar inte hur man lägger in låtar (från datorn) jag fattar inte hur man tar bort låtar. Någon som kan dra en snabb förklaring ?

MvH Kendal

Ursprungligen av Kendal:

Hejsan!

Fick min Ipod Nano idag, skulle börja lägga in låter till dn med hjälp av iTunes, fann bara ett ord, värdelöst.
Jag tror jag är efterbliven, seriöst . Fattar inte hur man lägger in låtar (från datorn) jag fattar inte hur man tar bort låtar. Någon som kan dra en snabb förklaring ?

MvH Kendal

Läst manualen? :eek:

Ursprungligen av Jackman:

Läst manualen? :eek:

tycker inte det var mycket till manual, ett litet paper med 3 steg's förklaring,.

var inget som var av nytta.

blir frustrerad, detta var inte hur jag ville att min första dag med min nano skulle se ut!

• Medlem
  • 2006-01-02 19:03

All musik som ligger i "Bibliotek" hoppar automatiskt in på din Nano när du kopplar den till din dator, du behöver inte göra ett skvatt... Så du lägger bara till låtar i "Bibliotek" om du vill lägga till låtar, och tar bort från "Bibliotek" när du vill ta bort låtar... Sen när du gjort förändringarna du vill så kopplar du bara Nanon så lägger den till/tar bort det du har ändrat... Lätt som en plätt, smidigt som fan.

Ursprungligen av Jpuke:

All musik som ligger i "Bibliotek" hoppar automatiskt in på din Nano när du kopplar den till din dator, du behöver inte göra ett skvatt... Så du lägger bara till låtar i "Bibliotek" om du vill lägga till låtar, och tar bort från "Bibliotek" när du vill ta bort låtar... Sen när du gjort förändringarna du vill så kopplar du bara Nanon så lägger den till/tar bort det du har ändrat... Lätt som en plätt, smidigt som fan.

låter lätt som en plätt, ska testa med en gång. tusen tack!

• Oregistrerad
  • 2006-01-02 19:04
Ursprungligen av Kendal:

Hejsan!

MvH Kendal

Jag har en Ipod 5G, men ja tror de funkar på samma sätt. Du klickar på arkiv och sen väljer du "lägg till fil i biblioteket" sen väljer du de filer du vill lägga till. För att sedan få över låtarna eller bilderna till ipoden klickar du på "uppdatera XXX". XXX = namnet på din ipod.

Jag testade nu, funkade, men när jag skulle "ta bort" (avmarkerade) låtar, kopplade in Nanon, stog "Ipod Uppdaterad" kopplade loss, men dom låtarna jag hade avmarkertat låg kvar på den...

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-02 19:28

För att ta bort låtar från iPoden manuellt så måste du ha stängt av autosynkfunktionen. När den är avstängd kan du markera de låtar du vill ta bort, och sen trycka "delete" eller "backsteg" på tangentbordet så ska låtarna försvinna.

Tycker att detta tillvägagångssätt är väldigt enkelt och intuitivt, men det kanske bara är jag som är knäpp.
Dessutom har jag svårt att förstå folks svårigheter att INNAN de postar sådana här frågor, dels gå igenom menyer och funktioner i iTunes och dess inställningar (det ger rätt mycket, och är inte alls krångligt), och dels SÖKA i forumet först.

För mer info, kolla: iPod 101

Ursprungligen av jimmy.r:

För att ta bort låtar från iPoden manuellt så måste du ha stängt av autosynkfunktionen. När den är avstängd kan du markera de låtar du vill ta bort, och sen trycka "delete" eller "backsteg" på tangentbordet så ska låtarna försvinna.

Tycker att detta tillvägagångssätt är väldigt enkelt och intuitivt, men det kanske bara är jag som är knäpp.
Dessutom har jag svårt att förstå folks svårigheter att INNAN de postar sådana här frågor, dels gå igenom menyer och funktioner i iTunes och dess inställningar (det ger rätt mycket, och är inte alls krångligt), och dels SÖKA i forumet först.

För mer info, kolla: iPod 101

Snyggt att Apple gör det lätt att lägga in musik men svårt att få bort

Fattar det med att lägga in, men hur tar man bort, jag fattar inte hur man stänger av autosynkfunktionen?!

MvH Kendal

• Oregistrerad
  • 2006-01-02 20:14

Koll under iPod fliken i inställningar

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-02 20:15

Apple har egentligen tänkt att man ska ha samma musikbibliotek på iPoden som man har i datorn, därav denna autosynkning. Personligen ser jag ingen fördel med att ha det så, men smaken är som baken...

Autosynkningen kan du stänga av i iTunes. När du kopplat in din iPod så har du en knapp nere i högra hörnet av iTunes med en iPod-symbol. Där kan du välja att "hantera spellistor och låtar manuellt" (eller liknande). Efter det är det bara att använda dra-och-släpp för att lägga till musik, och radera som vanligt när du vill ta bort från iPoden.

• Medlem
  • 2006-01-03 15:28

När man tar bort låtar så tar man bara bort dem från Biblioteket, det är bebisenkelt.

Ursprungligen av Jpuke:

När man tar bort låtar så tar man bara bort dem från Biblioteket, det är bebisenkelt.

Problemet är kanske att man vill ha ett fullständigt musikbibliotek synlig i Itunes, men enbart vissa låtar på Ipoden. Då måste man köra med manuell hantering. Gör det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 10:46

manualen finns på CDn

sedan hjälper det nog att läsa våra FAQar med länkar till Apple.

FAQ:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=47486

Itunes: http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=48697

1
Bevaka tråden