Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig hårddisk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-22 22:19

Jag misstänker att hårddisken är trasig på min iPod 20Gb (Den åkte i golvet en gång ). Vissa låtar hänger sig medans andra fungerar bra. Kan man kolla upp vart felet är och partitionera disken så att man isolerar felet på något sätt?

Du kan göra en scandiskkontroll där du får resultatet visar skadade sektorer. Annars är det bara att få din ipod reparerad.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-22 22:34

Jag kör mac så det funkar inte

Jag har kört disk utility, och den hittar och lagar fel.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-22 22:54

Nu formaterade jag hårddisken i disk utility och valde "zero all data". Får se vart det leder...

Får väl hoppas att det ordnar sig. kan bli en kostsam historia att få en ny hårddisk.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-14 13:44

Kan meddela att det fungerade att formatera med inställningen "zero all data" på mac. Har inte haft några problem sedan dess!

knack ljud

MIn ipod är trasig. för när den är på så hör man hur hdd:n rullar men sen börja den knastra inuti å så slutar den rulla. och sedan rullar den igen och gör samma sak. jg kan inte få igång den det står bara. okej att koppla ur. tror att hdd:n är slut..kan nån hjälpa mig.vart går man in för att skicka in den på reperation.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 10:35

använd Apple Ipod Updater för att formatera om iPod.

1
Bevaka tråden