Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig synk med ljud och bild.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag köpte en ipod g5 igår och har försökt få in Shrek på den i snart 24 timmar.
Jag använder dvd decrypter och det fungerar alldeles utmärkt.

Jag har problem att sedan konvertera .VOB-filen till en mp4 eller h264.

Videora funkar kasst, den synkar inte ljud och bild bra, ljudet halkar mer och mer efter ju längre filmen går.

Är det någon som vet nått annat program för att konvertera en dvd till mp4 eller VOB till mp4?

Vilket program rekommenderar apple själva? QT 7 pro förstår jag, men det verkar ju som man måste hålla på o krångla med nån dvd-camera enligt ilounge.

Hur konverterar jag med qt 7 pro? Tala om det på svenska för mig.
Finns det andra program till Windows förutom videora o 3gpconverter? 3gp converter går hur segt som helst, Imtoodvd är inte gratis, allt är bara åt skogen. Tala om freeware-program som jag kan använda för att få in en dvd på min ipod g5

Tack på förhand

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-01-03 11:59

Har ungefär samma problem. Videora synkar ibland inte ljudet som det ska. Ibland funkar allt perfekt

^_^

jo precis, jag provade med en kalle anka-kortfilm och där fungerade ljudet alldeles utmärkt. Det verkar vara Shrek som krånglar. Håller just nu på med "The Incredibles" så får väl se hur det går. Återkommer om ~ca 2 timmar med information

  • Medlem
  • 2006-01-03 12:56

Jag tror mest ert problem med osynkat ljud/bild beror antingen på programmet eller era datorer. Jag testade en programvara som Xilisoft gjort, den fungerade inte så bra att konvertera video med, ljudet vart osynkat med bilden. Nu kör jag med ett program som Videora har gjort, fungerar klockrent! Har inte haft ett osynkat klipp sedan jag bytte.

Jag tror knappast det beror på datorerna. Det har ju ingenting med hårdvaran att göra.

  • Medlem
  • 2006-01-03 13:10

Nja inte direkt med själva datorn i sig men videorendrering vill gärna ta stor mängd minne av datorn. Om man då samtidigt som omkodningen pågår fipplar med massa andra saker kan detta störa processen och göra att någon del i videon blir osynkad.

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-01-03 13:32
Ursprungligen av CuFk:

Nja inte direkt med själva datorn i sig men videorendrering vill gärna ta stor mängd minne av datorn. Om man då samtidigt som omkodningen pågår fipplar med massa andra saker kan detta störa processen och göra att någon del i videon blir osynkad.

Då borde ju alla filmer jag konverterat ha blivit osynkade ... Men för mig är det bara några stycken som absolut inte vill fungera :S ...

Ni kan ju prova själv att konvertera den här filmen och se om det fungerar bättre för er än för mig : http://www.filecloud.com/files/file.php?file_id=2198

Inte helt sant!

Ursprungligen av arood:

Då borde ju alla filmer jag konverterat ha blivit osynkade ... Men för mig är det bara några stycken som absolut inte vill fungera :S ...

Ni kan ju prova själv att konvertera den här filmen och se om det fungerar bättre för er än för mig : http://www.filecloud.com/files/file.php?file_id=2198

Då vissa partier i en film är mer krävande än andra att konvertera så kan det hända att ljudet börjar att släpa efter här. Vad ag tror så kan detta absolut ha med att göra hur kraftfull dator du har.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 14:09

Funkar inte psp video 9 till ipod med?
jag använder det till min psp, och det funkar ALLTID perfekt

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 15:37
Ursprungligen av Dava:

Funkar inte psp video 9 till ipod med?
jag använder det till min psp, och det funkar ALLTID perfekt

Jodå pspvideo fungerar jättebra. Använder det själv, det enda problemet är att filerna byter namn till något konstigt för att en psp ska kunna spela upp dom. Men det är enkelt att själv sätta dit det gamla namnet så att man vet vilket fil det är på ipoden.

ifall ljuden hlaker efter ju längre det går så gå in på inställningarna på videora och ändra framerate från 29.97 (som jag tror det är) till 30.00 fps, då synkas det rätt

monsters inc. fungerade perfekt med ljud och allting.
The incredibles ville videora ha typ 20 timmar på sig att konvertera, så jag orkade inte just nu

Ska prova med Lasse Åbers alla Sällskapsresor nu, om alla dem funkar tror jag mitt problem är ur världen

Gott nytt år btw.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 16:15

tar det 20h?!
det tar c:a 2-3h med pspn

  • Medlem
  • 2006-01-03 16:26

20h? Videora har konverterat alldeles utmärkt för mig, tar lite snabbare än filmens realtid att koda.

Edit: Kom på att hela processen med DVD decrypter går lite snabbare än realtid, själa videora-kodningen tar för mig ca 1h för en film på 1h 40min.

The incredibles tog 20 timmar, inte de andra. Det verkar funka nu

jag använder xilisoft dvd to ipod converter, det brukar fungera perfekt, men vissa DVD filmer verkar omöjligt att få synk på, jag läste någonstans om macrovision ripguard, dvs att det är ett kopieringsskydd på vissa filmer (http://www.macrovision.com/products/activereach_dvd/ripguard/index.shtml)

Det fungerar inte heller att rippa med ripit4me till hårddisk och sedan till mp4, det blirsamma problem, jag tror inte det är pga av hårdvara då det är samma problem med samma skivor oavsett vilken dator jag testar.

För mig blir c:a 1 film av 5 osynk, redan från början av filmen och lika mycket hela filmen. Kan det vara ripguard som gör att vissa filmer inte fungerar att rippa till mp4 med synk? I såfall, hur kommer man runt problemet?

1
Bevaka tråden